تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 65879
مدیر عامل انجمن طرلان با اشاره به اینکه روز پرنده‌نگری باید توسط سازمان محیط زیست مدیریت شود، گفت: بخش گردشگری نمی‌تواتد بایدها و نبایدهای حفاظت از پرندگان را ایجاد کند.
سازمان محیط زیست قیم روز پرنده‌نگری باشد نه بخش گردشگری
به گزارش زیست آنلاین،علیرضا هاشمی  با بیان اینکه داشتن روز ملی پرنده‌نگری در کشور اتفاق خوبی است، اظهار کرد: پرنده‌نگری قوی‌ترین بازوی بخش گردشگری تماشای حیات وحش است، به همین دلیل وجود چنین روزی می‌تواند علاوه بر بیان اهمیت پرندگان، گامی در جهت حفاظت از پرندگان باشد.  

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا، روز پرندگان مهاجر که اوایل بهار است به عنوان روز پرنده‌نگری نیز تلقی می‌شود که ادغام این دو روز در جهت حفاظت از پرندگان بسیار موثر است. داشتن روز پرنده‌نگری در کشور ما اتفاق خوبی است، ولی چنانچه در این زمینه همگام با کشورهای دیگر پیش رویم و همان روز پرندگان مهاجر را به عنوان روز پرنده‌نگری در نظر بگیریم، می‌تواند به امر حفاظت کمک بیشتری کند.

مدیرعامل انجمن پرنده‌شناسی طرلان با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا روز پرنده‌نگری توسط نهادهای حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه در کشور ما این روز توسط بخش گردشگری و پرنده‌نگری مدیریت می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست در مدیریت و برگزاری این روز دخیل نیست.  

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه پرنده‌نگری زمانی دارای ارزش می‌شود که در چارچوب حفاظت از پرندگان باشد، گفت: بخش گردشگری نمی‌تواند بایدها و نبایدهای حفاظت از پرندگان را ایجاد کرده و آن را به کل کشور تعمیم دهد. چنین کاری از عهده‌ سازمان حفاظت محیط زیست بر می‌آید.  

وی افزود: لازم است که بخش حفاظت از پرندگان یا حیات وحش پایه و اساس حفاظت از پرندگان و روز پرنده‌نگری را بنا نهد و بخش گردشگری در کنار محیط زیست به آن شاخ و برگ دهد، که متاسفانه در کشور ما اینطور نیست.  

به گزارش ایسنا، مدیر عامل انجمن طرلان در پایان تاکید کرد: اگر شالوده حفاظت از روز پرنده‌نگری گرفته شود یک پوسته خالی از آن باقی می‌ماند که خود می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین باید رویکرد حفاظتی را نیز در نظر داشته باشیم.

https://zistonline.com/vdceov8p.jh8nfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما