تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 66041
معرفی روش جدید «پاکسازی و توانبخشی زمین های آلوده» توسط کشور آذربایجان حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
پاکسازی و توانبخشی زمین های آلوده/ اهدای جایزه ملی انرژی گلوب آذربایجان در ایران
به گزارش زیست آنلاین ،تکنولوژی توسعه یافته در این کشور روی خاک های به شدت آلوده به مواد نفتی مورد آزمایش قرار گرفته است. منطقه مورد آزمایش به مساحت ۵/۱ هکتار در فاصله ۱۵۰ متری از ساحل دریای مازندران قرار دارد. هدف از این پروژه پاکسازی و بازسازی خاک هایی است که در گذشته آلوده به مواد نفتی شده اند.
وضعیت اولیه
تجزیه مواد مضر برای سلامت، در داخل خاک با سرعت بسیار کندی صورت می گیرد. این روند منجر به افزایش احتمال بروز بیماری هایی چون سرطان پوست و خون می شود. مردم بیکار نیز در این مکان ها به دنبال شغل هستند. این امر منجر به اقدام سریع برای بازسازی اکولوژیکی خاک هایی می شود که آلودگی آن ها در اولویت قرار دارد.
راه حل
راه حل در این مواقع تهیه نمونه از خاک برای آنالیز کامل آن است. علاوه بر این، باید وجود انواع تکنولوژی های (بیولوژیکی، شیمیایی، مکانیکی و غیره) پاکسازی و فرآوری خاک های آلوده نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در این روش منافع پتانسیل اقتصادی بقایای آلاینده استخراج شده از خاک نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در مرحله بعد، کاشت نهال در خاک هایی که آلودگی آن ها کمتر شده و به حدود کم تا متوسط رسیده است، انجام می گیرد تا یک مرکز داده برای گام های بعدی تهیه شود.


نوآوری
گروه عملیاتی تکنولوژی های موجود در زمینه پاکسازی و توانبخشی خاک های آلوده به نفت خام را جمع آوری و مورد بررسی قرار داده اند. علاوه بر این، آن ها یک تکنولوژی را توسعه داده اند که منجر به پاکسازی همزمان آب و خاک می شود. در آینده این مناطق آلوده می تواند با هدف کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و مردمی که در این مناطق زندگی می کنند نیز دیگر از مشکلات سلامتی رنج نخواهند برد./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

 

https://zistonline.com/vdcgqz93.ak93t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما