تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 66062
زیست آنلاین :پروژه «مدیریت آب های طبیعی – رودخانه اشکومبینی» توسط کشور آلبانی حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
مدیریت آبهای طبیعی- رودخانه اشکومبینی / اهدای جایزه ملی انرژی گلوب آلبانی در ایران
به گزارش زیست آنلاین ،در کشور آلبانی مدیریت پایدار آب در حوضه آبخیز اشگومبینی پیاده شده و علاوه بر آن، ارزیابی وضعیت تنوع زیستی رودخانه و همچنین سطح آلودگی آب مورد اندازه گیری و ارزیابی قرار گرفت.

وضعیت اولیه
رشد جمعیت انسان، افزایش میزان مصرف، توسعه زیرساخت ها، تغییر کاربری اراضی، بهره برداری بیش از ظرفیت از گونه ها و اکوسیستم و آزادسازی مواد آلاینده به آب های سطحی، زمین و اتمسفر، تهدیدی جدی برای اکوسیستم رودخانه اشکومبینی محسوب می شود. این رودخانه یکی از منابع مهم آب شیرین کشور آلبانی است.
راه حل
در این پروژه مدیریت پایدار آب در حوضه آبخیز رودخانه اشکومبینی پیاده سازی شد. همچنین میزان مواد آلاینده در آب رودخانه و وضعیت تنوع زیستی آن مورد بررسی قرار گرفت. در طی انجام پروژه سیستم آبیاری در حوضه برای ۱۰۷۰ هکتار از اراضی بهبود یافته که منجر به افزایش بهره وری آب شد. به گونه ای که همین میزان آب مصرفی توان تغذیه ۴۶۰ هکتار دیگر (۲۱ درصد بیشتر از مساحت اولیه) را دارا است. در نهایت چشم انداز مدیریت تولید در منطقه تقویت شده و وضعیت اقتصادی ۷۰۰ خانوار بهبود یافت.


نوآوری
فعالیت های نوآورانه، ارائه برنامه کاشت درخت در حاشیه رودخانه، ارائه برنامه آبیاری فصلی و همچنین برنامه تعمیر و نگهداری سیستم برای این منطقه تهیه و پیاده سازی شد. همچنین کشاورزان و سازمانهای مصرف کننده آب که قبلاً توجهی به مصرف آب آن ها نمی شد، در این پروژه در زیر ذره بین قرار گرفتند./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcj8yem.uqemmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما