تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 66102
رئیس کل بانک مرکزی نهایی شدن راه اندازی و بهره برداری سامانه نسیم خبر داد.
راه‌اندازی سامانه نسیم نهایی شد
به گزارش زیست آنلاین، ولی الله سیف در برنامه زنده نگاه یک شبکه یک سیما  با اعلام این مطلب افزود: اقدامات راه اندازی این سامانه از قبل انجام شده بود اما در حال حاضر به مرحله نهایی شدن رسیده است این سامانه یکی از نمونه های متمرکز بومی بانکداری است که در بانک مرکزی برای تمرکز حساب های دولتی در بانک مرکزی تعریف و اجرایی شد.

او ادامه داد: بانک مرکزی، بانکدار دولت است، در گذشته به دلیل کمبود شعب در سراسر کشور، این مسئولیت را نمایندگی می داد که معمولاً هم بانک ملی متولی این مسئولیت بود که این اقدام دچار ایجاد بی نظمی و عدم اشرافی را برای خزانه دار کل کشور شده بود که در قانون برنامه پنجم تدوین شد که بانک مرکزی با طراحی یک سامانه وظیفه خودش را دوباره خودش انجام دهد.

سیف افزود: عملکرد پایلوتی از سال گذشته بر دوش سامانه نسیم قرار گرفت که پرداخت حقوق دستمزد پرسنل آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سامانه صیاد دیگر اقدام مؤثر و مثبت بانک مرکزی بود که این سامانه حلقه مکمل سامانه چکاوک است، وظیفه این سامانه استانداردسازی سایز و فرم چک ها و جلوگیری از هرگونه جعل چک است.

او از ادامه فرآیند ساماندهی مؤسسات غیرمجاز اینگونه یاد کرد: بازار پول کشور تحت تأثیر مخرب مؤسسات غیرمجاز نمی توانست انضباط لازم را به خود ببیند اما در حال حاضر می توانیم بگوییم هیچ مؤسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداریم و این دستاورد بزرگی محسوب می شود، حصول این دستاورد از جمله برنامه هایی بود که اوایل دولت یازدهم برای بانک مرکزی ترسیم شده بود.

سیاست متعادلسازی نرخ سود بانکی که در شهریورماه امسال اعمال شد از جمله اقدامات مؤثر بانک مرکزی در ماه های اخیر است برای اطمینان بازرسی هایی را از شعب بانک ها به عمل می آوریم، ظرف یک ماه حدود پنج هزار شعبه را مورد بازرسی قرار داده ایم.

او به اقدامات مؤثر در بعد تسهیلاتی اشاره کرد و افزود: طی ۷ اول امسال ۳۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده که در مقایسه با رقم مشابه قبل ۱۲،۶ درصد افزایش داشته. در سال گذشته در راستای تحقق مثبت نظام بانکی اقدامی انجام دادیم، ۱۶ هزار میلیارد برای حمایت از بنگاه های کوچک متوسط کنار گذاشتیم که البته این اقدام خوب جواب داد.

سیف گفت: در سال جاری بر اساس عملکرد سال قبل ارقامی را برای بنگاه های کوچک و متوسط تعیین کردیم، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنگاه های کوچک و متوسط، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی خطوط تولید و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم برای اشتغال خانگی و روستایی و شهری تخصیص یافت.

به گزارش مهر، او ادامه داد: طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج دیگر طرحی است که همکاران بنده اجرایی کردند بگونه ای که در دوره ای ۵۰ روزه ی شاز ۵۲۰ هزار مورد را پرداخت کردند. در طول هفت ماه نخست امسال ۷۸۰ هزار تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده این یعنی صف انتظار از بین رفته است البته بعد از اجرای طرح ضربتی، حدود ۱۵۰ هزار نفر در صف انتظار بودند که برای ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد پرونده تشکیل شده و امید است تا پایان سال دیگر صفی وجود نداشته باشد.

 

 

https://zistonline.com/vdcewz8p.jh8p7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما