تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 66106
هلند، استونی و فنلاند سه کشوری هستند که بیشترین دارندگان کارتهای اعتباری را در اروپا دارند.
کشورهای برتر اروپایی در استفاده از کارت اعتباری
 به گزارش زیست آنلاین، استونی در میان کشورهای منطقه یورو، سریع‌ترین راه خلاص شدن از پول نقد و سکه را به خود اختصاص داده بطوریکه نیمی از خریدهای روزانه مردم این کشور در منطقه بالتیک با کارت‌های بانکی و یا تلفن های هوشمند انجام می شود.

براساس آمار بانک مرکزی اروپا، ۵۵ درصد از مردم هلند در سال ۲۰۱۶ میلادی برای پرداختهای غیر نقدی از کارت اعتباری  و نرم افزارهای پرداختی موبایل استفاده کردند، در استونی ۵۲ درصد و در فنلاند ۴۶ درصد پول الکترونیکی را وارد زندگی روزمره  خود کرده‌اند. همچنین ۷۳ درصد معاملات خرده فروشی در هلند و ۷۰ درصد در استونی، بلژیک، لوکزامبورک و فنلاند بصورت آنلاین و با پول های الکترونیک انجام می شود.

اما در کشورهای جنوبی حوزه یورو این وضعیت متفاوت است، مردم پرتغال، قبرس و آلمان هنوز هم از پول نقد استفاده می‌کنند بطوری که ۸۰ تا ۹۰ درصد خریدهای مردم بصورت نقدی پرداخت می شود. در فرانسه نیز دو سوم خریدها با پول کاغذی و سکه صورت می گیرد که نشان از علاقه مردم این کشورها به شیوه های سنتی دارد.
در سال‌های اخیر سهم پول نقد در کل جهان به شدت کاهش یافته است و پول های خرد سکه ای رفته رفته از معاملات حذف می شوند. به عنوان مثال تنها در سوئد در سال گذشته میلادی سهم استفاده از سکه در خریدهای مردم تقریبا به صفر رسید.

به گزارش ایسنا، در بریتانیا هم استفاده از سکه در حال کاهش است و این کشور همچنان در میان ۱۰ کشور غیر نقدی جهان قرار دارد و کمتر از ۴۰ درصد از مردم هنوز تمایل به خریدهای سنتی با پول کاغذی دارند.
روسیه نیز از کشورهای برتر جهان در استفاده از فن آوری‌های جدید برای خریدهای روزانه نقدی است، بیشتر مردم به استفاده از کارت‌های بانکی و نرم افزارهای موبایلی در پرداخت های خود روی آورنده‌اند که باعث شده جایگاه این کشور را در این رده بندی، بالاتر از ایتالیا، یونان و قبرس قرار دهد.

 

 

https://zistonline.com/vdciqzaq.t1aqu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما