تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 66147
زیست آنلاین: با کاهش روز افزون قیمت باتری، شرکت ایرباس هواپیمای خود را به موتور کمکی برقی مجهز کرد و پیش بینی می شود با روند کاهش قیمت باتری، شاهد حرکت هواپیماهای کاملاً برقی در دهه آینده باشیم.
موتورهای برقی در هواپیما
به گزارش زیست آنلاین، تا بحال همه این تصور را داشتیم که پرواز هواپیماهای تجاری برقی تنها ایده ای عملی نشدنی است. اما با کاهش سریع قیمت باتری، این امکان وجود دارد که در دهه آینده هواپیماهای برقی نیز در آسمان جهان به حرکت درآیند. اما مسأله این است که ما باید از همین حالا به سمت کاهش تولید گازهای گلخانه ای حرکت کنیم. خوشبختانه برقی شدن در صنعت چیزی نیست که ما را بین دو گزینه برقی و فسیلی نگه دارد. بلکه می توان از ترکیب این دو انرژی استفاده کرد، بخصوص در هواپیماها که دارای چندین موتور هستند.

همکاری بین سه شرکت ایرباس، رولزرویس و زیمنس نشان دهنده بهره بردن از انرژی تلفیقی است. هواپیمای تولیدی با همکاری این سه شرکت مهر تأییدی بر تولید هواپیماهای هیبرید است، زیرا در این هواپیما یکی از موتورهای بنزینی با یک موتور برقی ۲ مگاواتی جایگزین شده است. اما با تکامل این تکنولوژی و افزایش امنیت آن و همچنین کاهش قیمت باتری، پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک موتور برقی دومی نیز در این هواپیما جایگزین شود.

طبق اظهارات شرکت Electrek این اقدام یکی از بزرگترین تلاش های بشر در برقی کردن ماشین ها تا امروز تلقی می شود. گرچه همه خبرها روی این موضوع متمرکز هستند که هواپیمای هیبرید نیز تولید شد، اما هدف نهایی تولید هواپیمای کاملاً برقی است. یکی از مهمترین عوامل محرک چنین پروژه هایی را می توان چشم انداز ۲۰۵۰ کمیسیون اروپا برای صنعت هوا-فضا دانست. طبق این چشم اندازه، میزان تولید دی اکسید کربن در صنعت حمل و نقل هوایی باید تا سال ۲۰۵۰ در حدود ۷۵ درصد و میزان تولید ترکیبات نیتراته ۹۰ درصد و میزان صدا تا ۶۵ درصد کاهش یابد. عوارض جانبی مثبت این کمیسیون را می توان هوایی تمیز تر، کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و پروازهای ارزانتر دانست. منبع: treehugger

https://zistonline.com/vdcd5f09.yt09o6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما