تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 66152
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: راه‌کار اساسی و سیستمی مبارزه با فساد دولت الکترونیک است که تاکنون دولت ها از آن غفلت کرده اند.
غفلت دولت ها از اجرای دولت الکترونیک
به گزارش زیست آنلاین، محمدرضا نجفی  درخصوص عملکرد دولت به سمت الکترونیکی شدن و ضرورت اجرای این مسئله، اظهار داشت: در مجموع حرکت به سمت دولت الکترونیک اسباب رفع و یا کاهش بسیاری از مسائل و مشکلات اساسی و استراتراژیک کشور را فراهم می‌کند و از بزرگ‌ترین خدماتی که به کشور و مردم می‌توان ارائه کرد این است که بخش عمده‌ای از کارها را در بستر آی تی و الکترونیک انجام دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مبارزه اساسی و اصولی با فساد در واقع در این مسئله مستتر می‌شود چرا که می‎‌دانیم یکی از بزرگترین بلایی که کشور ما گرفتار آن شده مسئله فساد است، گفت: راه‌کار اساسی و سیستمی مبارزه با فساد دولت الکترونیک و خدمات آی‌تی بیس است، تا از مالیات‌‌ها تا عوارض و حقوق دولتی، نهادها و همه مواردی که خدماتی به مردم ارائه می‌کنند در این بستر محاسبه، پرداخت‌ و به شکایات رسیدگی شود.

فساد مانند موریانه داشته‌های کشور را نابود می‌کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در دل خود حفظ منابع و سرمایه‌ها را دارد، ادامه داد: فساد مانند موریانه داشته‌های کشور را نابود می‌کند و به هزینه‌های مردم و کشور اضافه می‌کند و فساد به نوعی اسباب سرمایه‌سوزی کشور را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حفظ منابع و بهره‌وری به اشکال دیگر در دولت الکترونیک صورت می‌گیرد و برای انجام امور رفت‌وآمد، مصرف سوخت، ترافیک، تنش، فاجعه‌های فردی و خطای کمتری داریم که همه این موارد اسباب سعادت‌مندی، رفاه و امنیت بیشتر جامعه را فراهم می‌کند.

تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفتن به سمت دولت الکترونیک طراحی شده است

نجفی با تاکید بر اینکه رفتن به سمت دولت الکترونیک یکی از راه‌بردهای اساسی ، استراتژیک و کلان مجموعه حاکمیت و در واقع دولت به‌عنوان بخش اجرا است، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور بسیار جدی به این بخش پرداخته‌ایم، تمامی ظرفیت‌های قانونی که برای رفتن به سمت دولت الکترونیک و ارائه خدمات IT بیس ضرورت دارد را با دقت طراحی کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که بسیار در آن دقت، کنترل و حضور مستمر داشته‌ام تا به یک فرجام متناسب برسد این بخش بوده است، عنوان کرد: مواد و احکام بسیار خوبی در برنامه ششم توسعه به‌منظور توسعه دولت الکترونیک تدوین شده است.

اقدامات دولت‌ها در راستای الکترونیک شدن متناسب با نیازها نبوده است

وی با بیان اینکه دولت‌ها به‌عنوان بخش اجرا باید به سمت این راه‌برد حرکت می‌کردند و حرکت‌هایی نیز صورت گرفت که به اعتقاد من تا کنون شتاب، کمیت، کیفیت و اثربخشی این اقدامات متناسب با نیازها، ضرورت‌ها و اقتضائات جامه و کشور نیست، تصریح کرد: حتما نیازمند این مسئله هستیم که دستگاها با توجه عمیق به آنچه که در برنامه ششم به‌عنوان سند راهبردی عملکرد پنج سال آینده کشور است در راستای اجرای هرچه تمام‌تر آن همه تدابیر و اقدامات لازم را انجام دهند.

اثربخشی و کفایت لازم در بخش تحقق اهداف تامین نشده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در بخش تحقق اهداف و انتظارات احصاء شده چه کمی و چه کیفی، کارآمدی و اثربخشی و کفایت لازم را هنوز نتوانسته‌ایم تامین کنیم و قدری در این موضع استراتژیک و اساسی عقب هستیم.

https://zistonline.com/vdcj8vem.uqemizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما