تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 66188
زیست آنلاین: پروژه «بزرگراه های دوچرخه سواری» توسط کشور دانمارک حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
بزرگراه های دوچرخه در پایتخت دانمارک / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، در ۲۲ شهر دانمارک و پایتخت این کشور شبکه ای از بزرگراه های دوچرخه سواری احداث شده است که پتانسیل افزایش ۳۰ درصدی در تعداد دوچرخه سوارانی که از خانه به محل کار خود می روند را دارد.

وضعیت اولیه

در بیشتر مناطق شهر کوپنهاگن، در حال حاضر در ساعات شلوغی خیابان ها در صبح و عصر ترافیک سنگین خودروها در خیابان ها رخ می دهد. اگر بخواهیم به طور موفقیت آمیزی دوچرخه را بعنوان رقیبی برای خودروها در نظر بگیریم باید شبکه مسیرهای دوچرخه سواری مناسبی در کشور احداث شود که شهر های مختلف را نیز به هم متصل کند. تا کنون شبکه های جاده ای با توجه به عبور و مرور خودروها احداث شده اند و امکانات جاده ای مربوط به دوچرخه ها تنها بر اساس درجه جاده تعیین می شد. این روند منجر به ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری مناسبی در کنار مسیرهای خودروها شده است. با این حال، همیشه بهترین مسیر برای دوچرخه، بهترین مسیر برای خودرو تلقی نمی شود. عکس این قضیه نیز صادق است.

راه حل

هدف نهایی پروژه احداث بزرگراه های دوچرخه سواری در کوپنهاگن، ترغیب تعداد بیشتری از مردم جهت سفر با دوچرخه از محل زندگی به محل کار در مسافت های طولانی است. این پروژه با احداث بزرگراه های دوچرخه سواری به دنبال آن است تا دوچرخه سواران کنونی و همچنین افرادی که از دوچرخه استفاده نمی کنند را به بهترین وجه تشویق به استفاده از این وسیله نقلیه کند. جهت موفقیت آمیز شدن این پروژه، دست اندرکاران قصد دارند تا شبکه بزرگراه های دوچرخه را در ۲۲ شهر کشور و همچنین پایتخت کشور توسعه دهند، که این امر پتانسیل افزایش ۳۰ درصدی در تعداد دوچرخه سوارانی که به محل کار می روند را در آینده دارد. این حرکت، پروژه مذکور را به یک پروژه بزرگ سبز در حمل و نقل شهری تبدیل خواهد کرد.

نوآوری

پروژه بزرگراه های دوچرخه راه حل های نوآورانه را آزمایش کرده و آن ها را مورد پیاده سازی قرار می دهد. در مسیر دوچرخه سواری آلبرت اسلاند، استفاده از موج های سبز مورد آزمایش قرار گرفته است. چراغ های راهنمایی و رانندگی خیابان برای خودروها طراحی شده اند. اما در پروژه بزرگراه های دوچرخه، هدف از چراغ ها، آگاهی دوچرخه سواران است. بنابراین، در این پروژه چراغ های راهنمایی مخصوص دوچرخه سواران طراحی شد. در این پروژه دوچرخه سواران می توانند به سادگی و با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت در ساعات شلوغ خیابان ها به دوچرخه سواری بپردازند بدون آنکه توقفی داشته باشند./منبع: energyglobe

https://zistonline.com/vdcivzaq.t1aqv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما