تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 66198
زیست آنلاین: با توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایالات متحده آمریکا، هم اکنون بخش نیرو در رتبه دوم از نظر انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور قرار دارد و حمل و نقل به صدر جدول صعود کرد.
حمل و نقل رتبه اول تولید دی اکسید کربن در آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، نیروگاه های برق بیش از ۴۰ سال بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در کشور آمریکا بوده اند. اما بر اساس جدیدترین آمار دفتر انرژی آمریکا، هم اکنون صنعت حمل و نقل رتبه اول در تولید گازهای گلخانه ای در این کشور را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر بخش حمل و نقل آمریکا شامل خودروها، کامیون ها، هواپیماها، قطارها و کشتی ها سالانه ۱/۹ میلیارد تن دی اکسید کربن در اتمسفر منتشر می کنند، اما نیروگاه های برق ۱/۸ میلیارد تن کربن وارد اتمسفر می کنند.

دلیل کاهش تولید دی اکسید کربن در بخش قدرت آمریکا از سال ۲۰۰۰ بواسطه کاهش مصرف برق نیست، بلکه بواسطه تولید برق با سیستم های کم مصرف تر همچون جایگزینی گاز به جای ذغالسنگ و همچنین توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی است. متخصصین انرژی بر این باورند که در دهه آینده میزان تولید دی اکسید کربن در بخش حمل و نقل نیز کاهش خواهد یافت. میزان فروش خودروهای هیبریدی و برقی در آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ هر سال ۸ برابر افزایش داشته است و تعداد ایستگاه های شارژ نیز از سال ۲۰۱۲ تا کنون سه برابر شده است./منبع: e۳۶۰.yale

https://zistonline.com/vdcjovem.uqemhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما