تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 66244
با اجرای طرح وقف و انرژی، ۳ هزار کیلو وات برق خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی تولید می‌شود.
تولید ۳ هزار کیلو وات برق خورشیدی در خراسان رضوی
به گزارش زیست آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و بهره گیری از ظرفیت موضوعات علمی و فناورانه در موقوفات و بقاع متبرکه تفاهم نامه‌ای بین اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی و شرکت توزیع برق استان امضا شد.

این تفاهم نامه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح "وقف و انرژی" بر اساس تدابیر نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در پیگیری پروژه‌های فناورانه وزیر نیرو در خصوص ابلاغ نرخ و شرایط خرید برق تولیدی از منابع انرژی تجدید پذیر، در دستور کار قرار گرفته است.

در این تفاهم نامه تامین منابع و تسهیل فرآیند‌های اجرایی توسط موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس تا سقف ۱۰۰ کیلووات متناسب با ظرفیت انشعاب برای موقوفات و بقاع متبرکه استان مجموعا به ظرفیت ۳۰۰۰ کیلووات، به تصدی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی انجام خواهد شد.

همچنین تولید و فروش انرژی برق تولیدی در قالب قرارداد‌های خرید تضمینی بر اساس موافقت سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه، اداره کل اوقاف خراسان رضوی باید موقوفات و بقاع دارای صلاحیت و ویژگی فنی لازم را شناسایی واز داشتن شرایط احداث، مالکیت و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی اطمینان حاصل کند.

به گزارش روزنامه جوان، اخذ مجوز احداث و موافقت شرکت توزیع برای احداث نیروگاه و عقد قرارداد فروش تضمینی برق به نمایندگی از موقوفات و بقاع متبرکه، پیش بینی و تامین منابع مالی موردنیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در محل موقوفات از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف خراسان رضوی است.

 

 

https://zistonline.com/vdcba5b0.rhb0apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما