تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 66268
زیست آنلاین: افزایش قابل توجه دمای کره زمین و افزایش سطح آب دریاها صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، کشاورزی و بیمه را تهدید کرده، املاک ساحلی را به زیر آب فرو برده، کارکنان خارج از منزل را گرمازده و سیاست های دولت را حساس به ریسک های خطرناک کرده است.
تهدیدی برای صنعت تولید
به گزارش زیست آنلاین، تنها اگر یک روز دیگر دما به بالاتر از ۳۲ درجه برسد، در کشور چین به طور متوسط صنایع تولیدی ۱۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ هزینه بیشتری باید پرداخت کنند که منجر به کاهش ظرفیت تولید می شود. این آمارها نتایج پژوهشی است که در سال اخیر انجام گرفت. در سال ۲۰۵۰ به دلیل کاهش ۱۲ درصدی سالانه ظرفیت تولید کارخانه ها، این میزان در کشور چین بعنوان بزرگترین قطب تولیدی به ۴۲ میلیارد دلار به نرخ امروز خواهد رسید. این مقدار در حدود ۴ درصد از تولید ناخالص سالانه کشور است که نزدیک به ۳۲ درصد آن را بخش تولید تشکیل می دهد.

علاوه بر این، نتایج نشان داد که میزان حساسیت صنایع تولیدی با تکنولوژی بالا (شرکت هایی که مواد دارویی، قطعات کامپیوتر و فضاپیما تولید می کنند) به اندازه صنایع تولیدی با تکنولوژی پایین همچون صنایع نساجی است. بر اساس اظهارات یکی از نویسندگان این پژوهش، چین بزرگترین قطب تولید دنیا است که تولیدات خود را به سراسر دنیا صادر می کند. در صورتی که افزایش دما منجر به افزایش هزینه های صنعت تولید در این کشور شود، شاخص قیمت مصرف کننده محصولات چینی در سراسر دنیا نیز افزایش خواهد یافت. از آنجایی که اقتصاد دو کشور چین و آمریکا تفاوت قابل توجهی با هم دارند، نمی توان نتایج این پژوهش را به کشور آمریکا نیز نسبت داد.

در کشور آمریکا، دونالد ترامپ با کاهش نرخ مالیات برخی از شرکت ها و قانون زدایی اقتصاد توانست کمی از هزینه های شرکت های تولیدی را کاهش دهد. اما شرکت های بزرگ آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۱۷ در حال لابی گری در زمینه مقابله با انرژی های تجدیدپذیر و تغییر استانداردهای تولید خودرو بودند. تنها در سال ۲۰۱۷ این شرکت ها ۴/۴ میلیون دلار هزینه لابی گری کرده اند. بزرگترین لابی آمریکا نیز ترامپ را مجبور به عقب نشینی از معاهده پاریس کرده است. ترامپ در طرح برنامه های خود نیز اظهار داشت که تا سال ۲۰۲۰ از تمامی معاهده های تغییر اقلیم خارج خواهد شد و تمامی کمکهای این کشور به کشورهای فقیر و حساس به افزایش سطح دریاها و تغییر اقلیم را متوقف خواهد کرد.

بر خلاف آمریکا، چین نقش خود را در معاهده پاریس پر رنگ تر کرده است. رئیس جمهور چین در ماه مه سال جاری جهت توسعه زیرساخت های انرژی های تجدید پذیر بودجه ۹۰۰ میلیارد دلاری را به این بخش در کشور خود تخصیص داده است. چین تصمیم دارد که تا سال ۲۰۲۰، ۳۵۰ میلیارد دلار به طور ویژه صرف ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر کرده و بزرگترین شبکه انرژی تجدید پذیر را احداث خواهد کرد./منبع: huffingtonpost

https://zistonline.com/vdch6in-.23n--dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما