تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب : 66332
معاون وزیر جهاد، از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد تا اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مربوط به بهبود وضعیت خاک کشاورزی را، اختصاص دهد.
طرح بهبود وضعیت خاک کشاورزی معطل اعتبارات
به گزارش زیست آنلاین، علی مراد اکبری در مراسم روز جهانی خاک با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، مجلس دولت را موظف کرده سالانه در ٥٠٠ هزار هکتار، بهبود وضعیت خاک کشاورزی انجام دهد، اظهار داشت: ما از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم منابع اعتباری این طرح نیز در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد و به اجرای آن اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: البته باخبر شدیم ردیفی برای کشاورزی حفاظفتی در بودجه ٩٧ دیده شده که این اتفاق بسیار مثبتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این روزها همه کشور نگران آب و کیفیت آن هستند، افزود: اینگونه حساسیت ها درباره خاک که ظرف نگهداری آب است، نه تنها در کشور ما، بلکه در دنیا هم وجود ندارد.

اکبری اضافه کرد: طی چند سال اخیر سازمان های تخصصی دنیا از جمله فائو، در این مقوله متمرکز شدند، سالانه مجمع جهانی خاک را برگزار می کنند و کشورهایی که با مشکل خاک روبرو هستند، مسائل آن را در این مجمع پیگیری می کنند.

به گفته وی، اخیرا ایران نیز به عضویت این مجمع درآمده است.

به گزارش مهر، اکبری با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی خاک، افزود: علت برگزاری این مراسم برداشتن گامی در جهت تغییر رفتار ما در جهت تعامل بهتر با خاک و صیانت از این ماده باارزش است.

 

 

https://zistonline.com/vdcj8tem.uqemtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما