تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 66335
رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی اجرای ۱۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی پیش بینی شده است.
اجرای ۱۱ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در برنامه ششم
به گزارش زیست آنلاین، خلیل آقایی امروز در مراسم روز جهانی خاک در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه عوامل تجدیدپذیر را دچار مشکل  کرده و از بین می بریم ،  عوامل تجدیدناپذیر در عرصه منابع طبیعی از دست می‌رود.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم پوشش گیاهی کشور را به صورت جنگل و مرتع حفظ کنیم، فرسایش  بادی و آبی نخواهیم داشت؛ بنابراین علت ناملایماتی که امروزه در عرصه منابع طبیعی شاهد هستیم  دخالت در طبیعت و پوشش گیاهی و  از بین آنها است.

رئیس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: در مسیر برنامه پنجم توسعه سطح عملیات آبخیزداری در سطح ۳ میلیون هکتار و عملیات بیابان زدایی در سطح ۶۰۰ هزار هکتار انجام شد؛ در برنامه ششم توسعه نیز سطح عملیات آبخیزداری ۱۰ میلیون هکتار و عملیات بیابان زدایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت تخریب منابع طبیعی از سرعت احیا و حفاظت آن پیشیگرفته است، تصریح کرد: در سطحی بالغ بر ۴۴ میلیون هکتار مطالعات طرح آبخیزداری پیش بینی شده  اما تنها توتنسته‌ایم،  ۳ میلیون هکتار  از این عملیات را انجام دهیم.

رئیس سازمان جنگل ها گفت: برای رسیدن به سطح آبخیزداری مورد نیاز در کشور لازم است دولت توجه کافی را به این قانون داشته باشند، چرا که با در نظر گرفتن پدیده ریزگردها و فرسایش بادی ، خودشان در آینده خودشان گرفتار خواهند شد.

به گزارش تسنیم، آقایی همچنین در حاشیه این مراسم حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگارن درباره برنامه‌های جدید این سازمان بعد از تغییر ریاست سازمان جنگل و انتصاب خود نشد. 

 

 

https://zistonline.com/vdccp1qe.2bqe18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما