تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 66337
بخشدار مرکزی هامون گفت: با استفاده از ظرفیت خیرین و بهره گیری از تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تعداد هزار نیروگاه برق خورشیدی را در کل شهرستان هامون راه اندازی خواهیم کرد.
راه اندازی یک هزار نیروگاه خورشیدی در هامون
به گزارش زیست آنلاین،  محمد رضا شهرکی گفت: یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برق تولید شده توسط این پنل‌ها به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود بنابراین به عنوان یک راهکار کارآمد برای درآمدزایی خانوار‌های روستایی به شمار می‌رود.

بخشدار مرکزی شهرستان هامون اظهار کرد: نیروگاه روستای توتی که توسط خیرین و همراهی مسئولین راه اندازی شده از نوع سه کیلوولت می‌باشد و متوسط سود ماهیانه دریافت شده آن در ماه‌های گذشته ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

شهرکی خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد دغدغه ایجاد اشتغال و راهکار‌های کسب درآمد پایدار برای خانوار‌های روستایی از سوی فرماندار شهرستان مطرح شده و بررسی بازدهی مثبت طرح‌ها نیز اره از سوی وی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره با راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در شهرستان هامون ادامه داد: با توجه به راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در این شهرستان؛ تحقیقات نشان داده که این نوع پنل‌ها با منطقه سازگاری دارند و علاوه بر تامین برق مورد نیاز خانوار‌های روستایی، می‌توانند به عنوان یک گزینه اقتصادی برای خانوار‌های روستایی مطرح باشد.

بخشدار مرکزی هامون تصریح کرد: از آنجایی که شرایط لازم برای استفاده از نیروگاه‌های پنج کیلوولتی فراهم شده است در نظر داریم تا با همراهی همه دستگاهها، ارگانها، سازمان‌ها و حتی استفاده از ظرفیت خیرین و بهره گیری از تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تعداد هزار نیروگاه را در کل منطقه راه اندازی کنیم.

به گزارش دانا، شهرکی گفت:عواید ماهیانه استفاده از نیروگاه‌های پنج کیلوولت مبلغی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcefx8p.jh8pxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما