تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 66365
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی، ۱۴ نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت ۱۱۵ مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند.
احداث 16 نیروگاه خورشیدی در استان همدان
به گزارش زیست آنلاین، «محمدمهدی شهیدی»سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال جاری اظهار داشت: طی تعامل با فرمانداران و برگزاری جلساتی مشکلات و نیازهای هر یک از شهرستان‌های استان بررسی شد تا اقدامات مؤثری در راستای رفاه حال مردم صورت گیرد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت بهسازی شبکه‌های برق روستایی است که در نشست با فرمانداران اولویت‌‎های این امر مشخص شده و در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در زمینه اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است،  گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ کیلومتر انجام شده است.
وی عنوان کرد: همچنین امسال ۶۳ کیلومتر از شبکه‌های برق شهری بهسازی و اصلاح شده است.
شهیدی با اشاره به اینکه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار جزو برنامه‌های اصلی این شرکت است، افزود: این امر برای تأمین برق پایدار و مستمر برای مشترکین صورت می‌گیرد که طی سال جاری ۴۲ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
وی با اشاره به اصلاح و بهبود روشنایی معابر شهری و روستایی تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و بهینه و ۳ هزار و ۴۰۰ چراغ نصب شده است.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تأمین روشنایی معابر در تأمین امنیت مناطق نیز مؤثر است، ابراز داشت: امسال نیز ۱۰ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ نیز نصب شده است.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مباحث این شرکت برطرف کردن نقاط خطر آفرین و رفع حریم از شبکه‌های برق است که از ابتدای سال تاکنون ۸۴۶ مورد آزادسازی رفع حریم از شبکه‌های فشار ضعیف و ۱۶۲ مورد نیز از شبکه‌های فشار متوسط  استان صورت گرفته و ۵۸۵ مورد از نقاط آسیب پذیر نیز اصلاح شده است.
شهیدی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان همدان گفت: اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاران و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان صورت گرفته و به عبارتی این استان به عنوان قطب نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.
وی یادآور شد: تاکنون ۲ نیروگاه خورشیدی امیرکبیر و خلیج فارس در مجموع با قدرت ۱۴ مگاوات در استان به بهره‌برداری رسیده است و ۲ نیروگاه خورشیدی شهدای همدان و بوعلی در ابراهیم آباد فامنین نیز به قدرت ۱۴ مگاوات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: همچنین ۱۴ نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت ۱۱۵ مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند.
وی در پایان با بیان اینکه تمام نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی بوده است، گفت: ۲ نیروگاه خورشیدی هر یک به قدرت ۳۰ مگاوات نیز توسط یک شرکت چینی در شهرستان تویسرکان در دست احداث است.

 

 

https://zistonline.com/vdcftmdv.w6dvvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما