تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 66366
شرکت آبفای کردستان هم اکنون در حال اجرای عملیات احداث ۵ تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب است و ۲ تصفیه خانه فاضلاب نیز در حال ارتقا هستند.
عملیات اجرایی 5 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان
به گزارش زیست آنلاین، هم اکنون اجرای عملیات احداث ۵ تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب در استان کردستان در دست انجام است و ۲ تصفیه خانه فاضلاب نیز ارتقا می یابد.
 در حال حاضر ۵ تصفیه خانه آب شامل تصفیه خانه های شماره یک و ۲ سنندج، سقز، بانه و حسن آباد یاسوکند در مدار بهره‌برداری قرار دارند.
در بخش فاضلاب هم تصفیه‌خانه‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سریش آباد و قروه در مدار بهره برداری هستند.
در بخش آب در حال حاضر تنها تصفیه خانه دیواندره در دست اجرا قرار دارد، اما در بخش فاضلاب ۵ تصفیه خانه بیجار، کامیاران، دیواندره، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در حال اجرا هستند؛ لازم به ذکر است که در بخش فاضلاب ۲ تصفیه خانه سقز و مریوان نیز در حال انجام عملیات ارتقا می باشند.
 تا پایان سال ۹۵ مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه های فاضلاب در مدار و در حال اجرای استان هزینه شده که از این میزان ۶۷ میلیارد تومان مربوط به تصفیه‌خانه‌های در حال بهره برداری و ۳۳ میلیارد تومان نیز مربوط به تصفیه خانه های در حال اجرا می باشد.
برای ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در مدار ۱۱۰ و برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در حال احداث ۷۳ میلیارد تومان نیاز است.
در بخش آب هم تاکنون برای تصفیه خانه آب شماره ۲ سنندج ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اجرای طرح آبرسانی این تصفیه خانه ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
همچنین برای تصفیه خانه آب دیواندره هم تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به ۱۲ میلیارد تومان دیگر است و برای تصفیه خانه در مدار حسن آباد یاسوکند هم ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و خوشبختانه در سطح شهرهای استان تمام نقاط زیرپوشش خدمات این شرکت از آب شرب سالم برخوردار می باشند.
در حال حاضر ۳۴۲ هزار انشعاب آب و ۳۱۷ هزار انشعاب فاضلاب در سطح شهرهای استان وجود دارد. 

 

 

https://zistonline.com/vdcg3w93.ak9334prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما