تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۴
کد مطلب : 66376
سفیر هلند در ایران با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و پیرامون مسائل مختلف محیط زیستی و توسعه همکاری های دو جانبه در این زمینه گفتگو کرد.
دیدار سفیر هلند با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روز جهانی خاک و توجه جهانی به این منبع مهم، گفت: با توجه به اهمیت منابع آب و خاک، توسعه همکاری ها و اشتراک تجربه و دانش برای حفظ این منابع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به اینکه افزایش جمعیت منجر به افزایش نیاز به مواد غذایی و در نتیجه فشار بیشتر بر منابع آب و خاک می شود، برنامه ریزی برای حفظ منابع در کنار تامین غذای مورد نیاز جمعیت و حفظ امنیت غذایی کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است و البته ایران مایل است تا از تجربه کشورهای موفق در این حوزه بهره مند شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به چالش آلودگی هوا در ایران داشت و اظهار کرد: ایران علاقمند است از تجربه ها و روش های موفق کشورهای اروپایی و به ویژه هلند برای مقابله با آلودگی هوا برای حل این چالش استفاده کند.

وی ضمن یادآوری سابقه خوب همکاری های محیط زیستی ایران و هلند از سفیر هلند دعوت کرد تا برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری طبیعی در ایران از پارک های ملی بازدید کند.

اعلام امادگی ایران برای توسعه همکاری ها در زمینه کسب و کارهای سبز

همچنین، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار با اشاره به سومین اجلاس محیط زیست ملل متحد در نایروبی کنیا، گفت: با توجه به کسب جایگاه نایب رئیسی مجمع محیط زیست ملل متحد توسط ایران، آمادگی داریم تا همکاری های محیط زیستی به ویژه در زمینه مقابله با طوفان های گرد و غبار را در سطح بین المللی و منطقه ای توسعه دهیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های آموزشی در زمینه مقابله با طوفان های گرد و غبار میان دانشگاهیان، محققان، متخصصان و کارشناسان بین المللی، تصریح کرد: ایران آماده توسعه همکاری های آموزشی در سطح دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی محیط زیستی با هلند است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به علاقمندی و ظرفیت های ایران برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای سبز داشت و اظهار کرد: توسعه کسب و کارهای سبز به ویژه در موضوعات مهمی همچون بازیافت و مدیریت پسماندهای الکترونیکی از دیگر زمینه های مورد علاقه ایران برای گسترش همکاری با هلند است.

مدنی ضمن مرور سابقه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام شده در حوزه مدیریت پسماند همچون طرح اجرا شده در استان های شمالی کشور در بازه زمانی سفرهای نوروزی با توجه به حجم بالای گردشگر و تولید پسماند در این استان ها، گفت: امسال نیز طرح های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حوزه مدیریت پسماند به ویژه در استان های شمالی انجام خواهد شد.

ایجاد و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری راهکار هلند برای مقابله با آلودگی هوا

بنابراین گزارش، سوزانا ترستال سفیر هلند در ایران ضمن تقدیر از سابقه همکاری های خوب گذشته میان ایران و هلند، گفت: با توجه به تاثیرپذیری کشورها از تغییر اقلیم و افزایش دما، مدیریت منابع حیاتی همچون آب و خاک در تمام کشورها از اهمیتی ویژه برخوردار است و می تواند موضوع مهمی برای توسعه همکاری های محیط زیستی میان کشورها باشد.

ترستال، مدیریت پسماندهای الکترونیکی، مدیریت صحیح منابع آب و خاک، مقابله با طوفان های گرد و غبار، توسعه کسب و کارهای سبز، توسعه آموزش ها و فعالیت های علمی و تحقیقاتی را از دیگر زمینه های مورد علاقه هلند برای همکاری و اشتراک تجربه و دانش با ایران دانست و از رئیس و معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست دعوت کرد از نمایشگاه کشاورزی که اواخر آذرماه در محل سفارت هلند برگزار می شود، بازدید کنند.

سفیر هلند ضمن تاکید بر اهمیت ارائه آموزش های محیط زیستی به کودکان به عنوان مدیران و تصمیم سازان و تصمیم گیران سال های آتی، همچنین ضرورت بهره گیری از ظرفیت زنان به عنوان نیم پیکره جامعه در حوزه آموزش های محیط زیستی، تصریح کرد: ارائه آموزش های محیط زیستی به زنان به دلیل نقشی که در تربیت نسل های آتی دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در خصوص راهکارهای هلند برای مقابله با آلودگی هوا، ضمن اشاره به فرهنگ سازی صورت گرفته در این کشور برای استفاده از دوچرخه و محبوبیت این وسیله در حمل و نقل، افزود: افزایش هزینه استفاده از خودرو شخصی از طرق مختلف همچون عدم برخورداری از جای پارک خودرو، در کنار توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی همچون احداث و توسعه مسیرهای و پارکینگ ویژه دوچرخه سواری در شهرها از دیگر راهکارهای موفق برای مقابله با آلودگی هوا است.

ترستال با بیان تجربه شخصی خود در هلند و بهره گیری از چهار نوع دوچرخه برای انجام فعالیت های مختلف، توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه های الکترونیکی را راهکاری مناسب برای مقابله با آلودگی هوا برشمرد.

سفیر هلند در ایران از رئیس و معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست دعوت کرد ضمن بازدید از هلند و اقدام های مختلف محیط زیستی صورت گرفته در این کشور برای توسعه همکاری ها میان دو کشور، گام بردارند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdch-xn-.23n-qdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما