تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 66386
پرورش گفت: مصرف متوسط یک خانوار تهرانی با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب، معادل ۱۲۰ میلیون مترمکعب، صرفه‌جویی خواهد شد.
۹۲ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران اظهار کرد: آب تهران از لحاظ کیفیت در وضعیت مطلوب و پایدار قرار دارد و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت بهداشت بر این موضوع نظارت کامل دارند.

وی با بیان این‌که آب بدون درآمد شهر تهران ۲۴ درصد است، گفت: ۱۱ درصد آن هدررفت ظاهری بوده که شامل خطای اندازه‌گیری، انشعاب‌های غیرمجاز و موارد دیگر است.

پرورش تاکید کرد: دو درصد از آب بدون درآمد در مصارف مجاز تصفیه‌خانه‌ها صرف می‌شود که جزو هدر رفت آب نیست.

وی افزود: در شهر تهران حدود ۱۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب داریم و برای کاهش این رقم باید سالانه این شبکه‌ها را بازسازی کنیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: سالانه بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آب‌رسانی پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی شده است که طی پنج سال آینده حدود ۱۴۰۰ کیلومتر بازسازی شبکه در سطح استان تهران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته با انجام اصلاحات شبکه، رقم هدررفت واقعی آب یک درصد کاهش یافته است، بیان کرد:کاهش هدررفت واقعی آب با اصلاح خطوط انتقال و تعویض شیرآلات فرسوده امکان‌پذیر است و این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرورش با بیان اینکه ۹۲ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود،گفت: وزن اصلی مصرف آب در کشور مربوط به حوزه کشاورزی است که این امر یک موضوع کلان حاکمیتی است که همیاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

 

 

https://zistonline.com/vdciqpaq.t1aqv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما