تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 66403
زیست آنلاین: در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ سالروز معاهده تاریخی پاریس، کشورهای جهان دوباره در پایتخت فرانسه جمع شده اند تا با هدف افزایش سرعت حرکت در اقدامات تغییر اقلیم تجدید قوا کنند.
اجلاس یک زمین به دنبال محکم تر کردن اقدامات علیه تغییر اقلیم
به گزارش زیست آنلاین، اجلاس یک زمین، در بین بسیاری از مقام داران جهان، رئیس جمهور فرانسه، رئیس بانک جهانی و دبیر سازمان ملل را گرد هم آورده است تا بیانیه های جدیدی را به اجرا در آورده و پروژه های بزرگ و سرمایه گذاری های عظیم در زمینه مبارزه با تغییر اقلیم را حمایت کند. این اجلاس همچنین نوآوری های موفقیت آمیز را در این زمان ارائه کرده و جهت پیاده سازی آن ها در مقیاس بزرگ آن ها را حمایت خواهد کرد. خبر خوب آن است که مبارزه با تغییر اقلیم در تمامی کشورهای جهان و در مقیاس های مختلف در حال اجرا است و بسیاری از بخش ها در حال همسو شدن با توافق نامه پاریس و اهداف وسیع تر پایداری هستند.

در حال حاضر ۱۷۰ کشور به توافق نامه پاریس رای داده اند. بسیاری از کشورها در حال حاضر در حال حرکت به سمت پیاده سازی طرح های کلان مبارزه با تغییر اقلیم هستند. در برخی از زمینه ها سرعت پیشرفت قابل توجه است که نمونه آن بخش انرژی خورشیدی و بادی است که هر ۵ و نیم سال دوبرابر می شود. هزینه بسیاری از این تکنولوژی ها در حال کاهش است. در بسیاری از مناطق هزینه تولید برق از انرژی باد با ذغالسنگ برابری می کند و هزینه برق خورشیدی قدرت رقابت با سوخت های فسیلی را دارد. اخیراً بیش از ۴۰ کشور از جمله هندوستان و به دنبال آن، چین، معاهده انرژی خورشیدی را به امضا رسانده اند که طبق آن باید تا سال ۲۰۳۰، ۱۰۰۰ گیگاوات برق از انرژی خورشید تولید شود.

شهر ها، ایالت ها و بسیاری از محدوده های دولتی از حرکت های مبارزه با تغییر اقلیم حمایت می کنند. بسیاری از آن ها تصمیم دارند تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۹۵ درصد از تولید گاز های گلخانه ای خود را کاهش دهند، با این ابتکار آن ها، همچنین بیش از ۱/۳ میلیارد نفر پوشش داده خواهند شد و نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار سود اقتصادی ایجاد می شود که ۱۷ درصد از مردم جهان و ۴۰ درصد از اقتصاد کل جهان را تشکیل می دهد.

منبع: unenvironment

https://zistonline.com/vdcip5aq.t1aqu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما