تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : 66404
زیست آنلاین: برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ تا کنون میزان مصرف آنتی بیوتیک در درمان حیوانات اهلی، دام و طیور کاهش یافت.
میزان مصرف آنتی بیوتیک کاهش یافت
به گزارش زیست آنلاین، در دهه های گذشته استفاده از آنتی بیوتیک ها در دامداری یکی از موضوعات مهم در جهان بوده است. مساله این است که باکتری ها به سرعت با محیط سازگار شده و به سادگی توانایی تکامل و مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها را دارند. متاسفانه دامداران از گذشته تا به حال عادت کرده اند که حتی به دام های سالم خود نیز آنتی بیوتیک تزریق کنند. این کار منجر می شود تا قبل از آنکه باکتری ایجاد بیماری کند، از بین رفته و همچنین کمک به رشد سریعتر دام می کند. اما تزریق آنتی بیوتیک بیشتر از دوز معمول منجر به ایجاد باکتری های مقاوم می شود که در نهایت نیاز به آنتی بیوتیک های قوی تر، متنوع تر و با مقادیر بیشتری جهت مبارزه با آنها خواهیم داشت.

البته این یک تئوری نیست، بلکه مرکز کنترل بیماری های آمریکا پیش بینی کرده است که سالانه نزدیک به ۲۳ هزار نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک فوت می کنند. بسیاری از تشکل ها به دنبال جلب توجه مردم به این مسأله هستند. ماه گذشته سازمان سلامت جهانی گزارشی مفصل ارائه کرد که طبق آن باید تمامی کشاورزان مصرف آنتی بیوتیک ها برای دام های سالم را به طور کامل قطع کنند. گروه NRDC نیز شرکت هایی همچون تایسون را ملزم به کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها در مورد حیوانات کرده است.

بر اساس گزارش جدید FDA از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میزان خرید آنتی بیوتیک ها برای دام و طیور نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است. این سازمان، این آمار ها را از سال ۲۰۰۹ تا کنون دنبال کرده است و طبق گزارش، این اولین باری است که ما شاهد کاهش خرید و مصرف آنتی بیوتیک ها توسط دامداران هستیم.

منبع: modernfarmer

https://zistonline.com/vdcjxxem.uqemyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما