تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 66429
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه پلت‌فرم خودروهای بنزینی پذیرش ساختار خودروهای برقی را دارند گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و زیست‌محیطی ایران سرمایه‌گذاری بر خودروهای برقی نسبت به خودروهای هیبرید توجیه‌پذیرتر است.
به جای هیبرید، خودروی برقی تولید شود
به گزارش زیست آنلاین، شهرام آزادی در رابطه با تحقیق، توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبرید در ایران، اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوای ایران به خصوص در کلان‌شهرها تولید و عرضه خودروهای برقی نسبت به خودروهای هیبرید توجیه‌پذیرتر است زیرا در خودروهای هیبرید از سوخت فسیلی استفاده می‌شود و این دست خودروها تنها ۳۰ درصد کاهش مصرف سوخت را به ثبت رسانده‌اند.

وی با تأکید بر تفاسیر ارائه شده افزود: صنایع خودرویی کشور باید در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودروهای برقی در کشور سرمایه‌گذاری کنند و با توجه به آنکه خودروهای برقی دارای کلاس‌های مختلفی هستند صنایع خودروسازی کشور می‌توانند با توجه به نیاز بازار محصولاتی را تولید کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: مهمترین موضوع در تولید خودروهای برقی، باطری خودرو است که با توجه به نقشه راه تولیدکنندگان خودرو و باطری در آینده نزدیک قیمت باطری خودروهای برقی کاهش پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد طی ۱۰ سال آینده قیمت تمام شده محصولات برقی به‌صرفه‌تر از نمونه بنزینی باشد.

آزادی ضعف خودروهای برقی در حال حاضر را قیمت بالای محصولات و پیمایش کم آن‌ها دانست و یادآور شد: در سال‌های آینده ضعف محصولات برقی برطرف خواهد شد و باید خودروسازان داخلی در شرایط فعلی به تحقیق و توسعه محصولات برقی بپردازند.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به این سؤال که آیا خودروهای برقی باید بر روی پلتفرم‌های اختصاصی تولید شوند، خاطرنشان کرد: برای تولید خودروهای برقی می‌توان از پلت‌فرم خودروهای بنزینی استفاده کرد اما نیاز است تا پلت‌فرم بنزینی ساختار پذیرش یک خودروهای برقی را داشته باشد.

 

https://zistonline.com/vdcgyt93.ak93x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما