تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : 66437
دومین همایش نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ ۱۹ و ۲۰ دی ماه ۹۶ با همکاری و مشارکت ارگان‌های دولتی و خصوصی فعال در این حوزه در تهران برگزار می‌شود. در این همایش بیش از ۳۰۰ نفر از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی حضور خواهند داشت.
برگزاری دومین همایش نیروگاه های خورشیدی در تهران
به گزارش زیست آنلاین، پس از برگزاری موفق اولین رویداد نیروگاه های خورشیدی مگاواتی که با استقبالی بی نظیر آذرماه ۹۵ برگزار شد، دومین همایش با رویکردی تخصصی به احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ در ایران و با پرداختن به مشکلات و چالش های اصلی این بخش در حال برگزاری است.

این همایش در نظر دارد تا با تاکید بر مسائل فنی و تکنیکال طراحی و احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ، به مسائل مهم و کاربردی احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ در ایران بپردازد. این گردهمایی بزرگ فرصتی استثنائی برای ایجاد ارتباط و شبکه سازی میان فعالان حوزه نیروگاه های خورشیدی بزرگ در ایران خواهد بود.

محورهای کلی همایش (۱۹ و ۲۰ دی ۹۶ و از ساعت ۸ لغایت ۱۷):

بررسی الزامات و مجوزهای احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ
الزامات اتصال به شبکه نیروگاه های خورشیدی
تست های راه اندازی و تحویل نیروگاه
مراحل احداث و جایابی بهینه نیروگاه های خورشیدی بزرگ
الزامات فنی و اقتصادی انتخاب تجهیزات نیروگاه های خورشیدی
طراحی سیستم الکتریکال نیروگاه های خورشیدی بزرگ
بررسی سیستم های حفاظتی و سیستم زمین نیروگاه خورشیدی
معرفی سیستم های کنترل، اندازه گیری و مانیتورینگ نیروگاه های خورشیدی
بررسی چالشهای اداری و اجرایی احداث نیروگاه ها (با حضور مدیران نیروگاه های خورشیدی احداث شده)
کارگاه های تخصصی:
۱-کارگاه تخصصی “تحلیل اقتصادی نیروگاه های خورشیدی بزرگ در ایران”

تاریخ برگزاری: ۲۰ دیماه ۹۶ از ساعت ۹ الی ۱۳ (ظرفیت محدود)

سرفصل های این کارگاه:
تحلیل اقتصادی کل پروژه با نرم افزار کامفار و بررسی نرخ بازگشت داخلی سرمایه (IRR) برای نیروگاه های خورشیدی با ظرفیتهای تولید مختلف و با نرخ خرید تضمینی فعلی
تحلیل اقتصادی عوامل بیرونی در کل پروژه (زمین، مجوزها، شرکت های مشاوره، اتصال به شبکه و …)
بررسی اقتصادی سهم اجزای محتلف نیروگاه خورشیدی در میزان سرمایه گذاری نهایی
بررسی چالش ها و مسائل اقتصادی امور مربوط به گمرک، بیمه، مالیات و …
تامین مالی و شرایط استفاده از تسهیلات، وام ها و فاینانس ها و مشوق های مالی سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های خورشیدی بزرگ
۱- طراحی کاربردی نیروگاه خورشیدی بزرگ با نرم افزار ۶ PVSyst با مدلسازی یک نمونه واقعی در ایران

تاریخ برگزاری: ۱۹دیماه ۹۶ از ساعت ۹ الی ۱۷ (ظرفیت محدود)

توجه: ظرفیت کارگاه محدود بوده و افراد شرکت کننده باید همراه خود لپ تاپ داشته باشند. آشنایی مقدماتی با نرم افزار PVsyst و تجهیزات نیروگاه های خورشیدی بزرگ از پیش نیازهای این کارگاه است.

۲- طراحی کاربردی نیروگاه خورشیدی بزرگ با نرم افزار PVsol با مدلسازی یک نمونه واقعی در ایران

تاریخ برگزاری: ۲۰ دیماه ۹۶ از ساعت ۹ الی ۱۷ (ظرفیت محدود)

توجه: ظرفیت کارگاه محدود بوده و افراد شرکت کننده باید همراه خود لپ تاپ داشته باشند. آشنایی مقدماتی با نرم افزار pvsol و تجهیزات نیروگاه های خورشیدی بزرگ از پیش نیازهای این کارگاه است.

 

صدر گواهینامه آموزشی توسط موسسه آموزش علمی-کاربردی صنعت آب و برق

این همایش با همکاری موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی صنعت آب و برق برگزار شده و برای شرکت کنندگان در این همایش، “گواهینامه آموزشی” با کد دوره های مصوب معاونت تحقیقات و منابع انسانی (دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری) وزارت نیرو صادر می گردد. گواهینامه های آموزشی از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در همه دستگاه های اجرائی و دولتی و غیردولتی مورد تایید است. گواهینامه آموزشی برای کارکنان و کارمندان وزارت نیرو امتیاز اموزشی داشته و در ارتقاء درجه تاثیر دارد.

 

صدور گواهینامه بین المللی از شرکت sma آلمان
به شرکت کنندگان در همایش یک گواهینامه بین المللی شرکت sma آلمان اعطاء می گردد. این گواهینامه پس از همایش به آلمان ارسال شده و پس از ثبت و مهر و امضای واحد آموزشی این شرکت، از طریق پست برای شرکت کنندگان ارسال می گردد.

گواهینامه sma در خاورمیانه فقط در شهر دبی و توسط تنها نماینده رسمی این شرکت در خاورمیانه و پس از گذراندن دوره مربوطه صادر می شود که فقط هزینه دوره (بدون هزینه های رفت و برگشت و اسکان و …)  ۳۰۰ دلار است. این همایش یک فرصت استثنائی است تا این گواهینامه معتبر بین المللی را در ایران دریافت نمایید.

به گزارش برق نیوز، برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت همایش به آدرس www.ir-solar.com مراجعه نمایید. برنامه های همایش از طریق کانال تلگرامی re۴ir@ نیز اطلاع رسانی می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcfejdv.w6dvmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما