تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : 66455
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید بستر مناسبی برای امحاء و جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک شهر فراهم کند، گفت: اینگونه زباله‌ها می‌توانند برای آب، خاک و سلامت انسان مضر باشند.
ضرورت مدیریت زباله‌های الکترونیک پایتخت
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه پسماندها بر اساس قانون مدیریت پسماند به پنج گروه عادی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی و پسماندهای ویژه تقسیم بندی می‌شوند، اظهار کرد: زباله‌های الکترونیک بخشی از پسماندهای ویژه هستند.

وی ادامه داد: پسماندهای ویژه برخی از پسماندها هستند که یا سمی هستند و یا خاصیت رادیواکتیوی و اشتعال و خورندگی دارند.

بازگیر با بیان اینکه به پسماندهای ویژه عاملی دارند که آنها را نیازمند مدیریت خاص و ویژه‌ای می‌کند، تصریح کرد: پسماندهای ویژه ممکن است در هر کدام از پنج گروه پسماندها قرار گیرند. در پسماندهای عادی یا زباله‌های خانگی بخشی مانند مدارهای الکتریکی، لامپ‌ها، قطعات الکترونیک و باطری‌ها قسمت ویژه پسماندهای عادی هستند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در ساختار این گونه وسایل الکترونیک فلزات سنگینی مانند آهن، قلع و نیکل به کار گرفته می‌شود که می‌توانند برای محیط زیست، آب، خاک و حتی سلامت انسان مضر باشند.

بازگیر با تاکید بر اینکه مسئولیت ساماندهی زباله‌های الکترونیک بر عهده شهرداری تهران است، گفت: شهرداری باید زیرساخت لازم را برای جمع‌آوری این گونه زباله‌ها و امحای صحیح آن‌ها فراهم کند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: جداسازی این گونه زباله‌ها از زباله‌های عادی از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین شهرداری تهران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست باید آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهد همچنین بستر مناسبی برای امحای این گونه زباله‌ها فراهم کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcftjdv.w6dvtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما