تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 66459
مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به جهاد کشاورزی گفت: ۴۲هزار هکتار منطقه فوق بحرانی ریزگردها، درختکاری می شود.
۴۲هزار هکتار منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان درختکاری می شود
به گزارش زیست آنلاین، شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به ۱۲۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان گفت: در فاز اول قرار است ۴۲ هزار هکتار از این مجموعه درختکاری شود.

وی گفت: بعد از گردوغبار شدید سال ۹۵، وزارت جهاد کشاورزی از طرف دولت مامور شد تا با ریزگردها مقابله کند.

شمایلی ادامه داد: ما دو ماموریت عمده داشتیم. اول انتقال آب و مرطوب سازی زمین و دوم آبیاری نهالهایی که منابع طبیعی در منطقه کشت می کند.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه ما در واقع مجری تامین آب هستیم، گفت: کانالی به طول ۴۴ کیلومتر ایجاد کردیم و آب را به سمت مناطق فوق بحرانی ریزگردها می بریم.

وی توضیح داد: این کانال ۲۰ متر مکعب آب را در هر ثانیه انتقال می دهد که می تواند باعث احیای زمین های از بین رفته در منطقه باشد.

شمایلی گفت: ظرف ۲ ماه عملیات خاکی این کانال انجام شد و در حال حاضر بحث های سازه های عبوری در حال اتمام است. در واقع کانال ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انشاالله هفته اول دی ماه آب از این کانال منتقل خواهد شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برآورد مالی ما برای این کانال ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با ایجاد آن و اقدامات منابع طبیعی بتوانیم پوشش گیاهی از بین رفته ۴۲ هزار هکتار از اراضی را احیاء کنیم.

به گزارش مهر، وی در خاتمه گفت: فاز بعدی عملیات احیاء ۸۰ هزار هکتار باقیمانده ای است که دولت موظف شده طی ۵ سال آن را احیاء کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcjhxem.uqemizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما