تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 66466
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وجود سگ های ولگرد در منطقه شمال شرق تهران به دلیل گرسنگی این گونه ها است که جمع آوری آن ها بر عهده شهرداری تهران است.
مدیریت زباله های روستایی بر عهده شهرداری است
به گزارش زیست آنلاین، مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به سگ های ولگرد و زباله های انباشته شده در روستای ده ترکمن در شمال شرق استان تهران اظهار کرد: وجود سگ ها و گونه های مختلف حیات وحش در منطقه شمال شرق تهران به علت وجود پارک های جنگلی، مساله عادی است.

وی افزود: روستای ده ترکمن که در منطقه سرخه حصار قرار دارد نیز این شرایط در آن حاکم است.

کتال محسنی گفت: وجود سگ های ولگرد در منطقه شمال شرق تهران به دلیل گرسنگی این گونه ها است که جمع آوری آنها بر عهده شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: گونه های مختلفی از جمله روباه در گذشته در مناطق شمالی تهران به علت جنگلی بودن به صورت فراوان وجود داشت که با گسترش شهر و نابودی بافت جنگل، این گونه های کمیاب به مناطق دیگر مهاجرت کردند، اما گاهی اوقات این گونه ها را در سطح شهر می بینیم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: انباشت زباله ها و پسماند های خانگی در روستای دِه تُرکمن به علت ضعف در مدیریت است که شهرداری تهران برای جمع آوری و تفکیک زباله باید در روستاهای اطراف شهر تهران برنامه عملی داشته باشد چرا که انباشت زباله ها در این مناطق می تواند آلودگی های زیست محیطی و آسیب رساندن به خاک را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: دهیاری ها علاوه بر شهرداری ها باید جمع آوری زباله ها و پسماندهای خانگی روستایی را مدیریت کنند، اما در قانون مدیریت پسماند، جمع آوری و تفکیک از مبدا برعهده شهرداری تهران است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کتال محسنی تصریح کرد: سازمان محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی و حاکمیتی عمل می کند و اگر موردی در زمینه های محیط زیستی مشاهده کند حتما پیگیری خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdch-kn-.23n--dftt2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما