تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۸
کد مطلب : 66469
کپسول نفربر "بلو اوریجین" دیشب اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.
گردشگری فضایی یک گام به واقعیت نزدیکتر شد
به گزارش زیست آنلاین، اولین کپسول فضایی حمل انسان به همراه موتور پیشران قابل بازیابی شرکت "بلو اوریجین" دیشب ساعت ۲۰:۲۹ برای اولین بار مورد آزمایش عملی قرار گرفت.

 موشک در این پرواز ۱۰ دقیقه و ۶ ثانیه‌ای به ارتفاع ۹۸.۱۶ کیلومتری رسید و سپس با یک فرود کنترل شده بر زمین نشست.

کپسول نفربر موسوم به "Crew Capsule ۲.۰" آخرین فناوری کپسول است که در نهایت مسافران را به فضا انتقال خواهد داد. این کپسول به خاطر داشتن پنجره‌های بزرگ به اندازه ۷۳ در ۱۱۰ سانتی متر و فراهم کردن دید عالی برای مسافران قابل توجه است اما در این پرواز تنها یک مانکن مصنوعی سوار بر این موشک بود.


علاوه بر این، این پرواز شامل ۱۲ بار مفید(payload) تجاری، تحقیقاتی و آموزشی نیز بود.

به گنجایشی که یک فضاپیما برای به همراه بردن بار ارزشمند دارد، بار مفید گفته می‌شود. خود بار ارزشمند نیز بار مفید نام دارد. مهندسی بار مفید یکی از گرایش‌های تخصصی در رشته هوافضا است.

موشک مورد استفاده در این پرواز که هفتمین پرواز انجام شده توسط پیشران قابل استفاده مجدد "New Shepard" بود، به حداکثر سرعت صعود یعنی ۳۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت فرود یعنی ۴۵۸۲ کیلومتر در ساعت در راه بازگشت به زمین رسید.

موشک، کپسول نفربر را در ارتفاع ۱۹۶۹ متری رها کرد و کپسول در ساعت ۲۰:۴۰ با استفاده از چترهای خود به زمین بازگشت.

به گزارش ایسنا، "باب اسمیت"، مدیر عامل بلو اوریجین می‌گوید: پرواز امروز "نیو شپرد"(New Shepard) موفقیت بزرگی بود. این پیشرفت پرواز نسل بعدی کپسول نفربر را نشان می‌دهد و ما همین طور پیشرفت گام به گام در برنامه پرواز آزمایشی را ادامه می‌دهیم.

 

https://zistonline.com/vdcaoyni.49nii15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما