تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 66828
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احداث شهرک بازاریابی کشاورزی در این استان خبر داد.
احداث شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در فارس
به گزارش زیست آنلاین،  محمدمهدی قاسمی در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان فارس از احداث شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار خبر داد و اظهار داشت: با وجود اینکه مجوز احداث این شهرک صادر شده اما تاکنون سرمایه‌گذاری برای آن پیدا نشده و به تازگی یک نفر متقاضی در حال پیگیری این موضوع است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ در استان فارس اشباع شده است و مازاد ظرفیت، بنگاه پرورش مرغ در این استان وجود دارد، گفت: برای اینکه عرضه و تقاضا مرغ با یکدیگر هماهنگ باشند به جای ۶ دوره جوجه‌ریزی در سال ۴ دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه هدف جهاد کشاورزی برای تولید پنبه در سال ۹۵ معادل ۴۸ هزار و ۱۴۹ تن بوده اما ۵۰ هزار و ۱۴۲ تن محقق شده است، افزود: در سال ۹۶ هدفگذاری ما تولید ۵۰ هزار و ۸۷۰ هزار تن است که تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار تن محقق شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: برنامه سال ۹۵ برای احداث و تکمیل شبکه‌های زهکشی و آبیاری ۳ هزار و ۴۲۷ هکتار بود اما به دلیل عدم تخصیص تسهیلات ۴۳۶ هکتار محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح و نوسازی ۱۲ هکتار از گلخانه‌های موجود، کاهش زمان فرآیند صدور پروانه تاسیس گلخانه، کاهش حداقل سطح برای تاسیس گلخانه از ۵ هزار متر به یک هزار متر، تشکیل و راه‌اندازی ستاد و کمیته‌های فنی گلخانه و معرفی ۶۶ طرح احداث گلخانه در سطح ۴۳ هکتار از جمله اقدامات مهم برای افزایش سطح گلخانه‌‌های استان فارس است.
قاسمی با بیان اینکه هدفگذاری سال گذشته برای احداث گلخانه ۳۰۰ هکتار بود که فقط ۱۰۴ هکتار آن محقق شد، افزود: امسال هدفگذاری ما ۴۵۰ هکتار است و تاکنون ۵۸ هکتار از آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی در استان فارس ظرفیت خوبی برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد کرده است ولی در حال حاضر ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان ۶٫۵ میلیون تن است، گفت: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ای استان فارس ۳۰۰ هزار تن است اما با توجه به تولیدات کشاورزی حداقل به ۸۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای نیاز داریم.
به گزارش تسنیم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از اختصاص ۸ میلیارد تومان یارانه کشمش به کشاورزان استان فارس خبر داد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcjooem.uqem8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما