تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : 67019
شهر شن‌ژن چین تمامی ۱۶ هزار و ۳۵۹ دستگاه اتوبوس سامانه حمل و نقل شهری خود را برقی کرده است.
تمام اتوبوس‌های شهری در شن‌ژن چین برقی شدند
به گزارش زیست آنلاین، اگر دیدید کسی در مورد حمل و نقل عمومی پایدار صحبت می‌کند، وی را به شهر شن‌ژن چین متوجه کنید. این شهر چین اعلام کرده است که کل ناوگان اتوبوس عمومی خود را که شامل ۱۶ هزار و ۳۵۹ دستگاه می‌شود، به طور کامل برقی کرده است.

علاوه بر این، بیش از نیمی از سیستم حمل و نقل شن‌ژن در حال حاضر بر پایه برق عمل می‌کند. این شهر برنامه دارد که تا سال ۲۰۲۰ از شر همه وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی بنزینی باقی مانده خلاص شود.

البته به همین سادگی نیست که بیش از ۱۶ هزار وسیله نقلیه دیزلی کنار گذاشته شوند. ساخت ۵۱۰ ایستگاه شارژ و ۸۰۰۰ دستگاه اتصال در سراسر شهر نیاز است.

بر اساس گفته پایگاه "EyeShenzhen"، این دستگاههای اتصال می‌توانند یک اتوبوس را طی دو ساعت به طور کامل شارژ و هر روز ۳۰۰ وسیله نقلیه را شارژ کنند.

به همان اندازه که این کار برای محیط زیست مفید است، برای مقامات محلی نیز مزایای قابل توجهی دارد. چین به مشکلات آلودگی هوا بدنام است، اما ناوگان اتوبوس‌های الکتریکی سالیانه از آزاد شدن حدود ۱.۳۵ میلیون تن دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌کنند.

ضمن این که این واقعیت وجود دارد که شهر اکنون خیلی آرام‌تر شده است، زیرا اتوبوس‌ها اکنون دیگر به اندازه قبل پر سر و صدا نیستند.

علاوه بر این که موجب صرفه جویی در هزینه کلی شده است، چرا که وسایل نقلیه حالا تقریبا ۷۵ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، برای شروع این پروژه مبلغی حدود ۴۹۰ میلیون دلار به عنوان یارانه پرداخت شده است، اما این هزینه مبلغ کمی برای دسترسی به هوای پاک، شهرهای آرام و رو کردن به دنیای انرژی‌های تجدید پذیر است.

 

 

https://zistonline.com/vdccoxqe.2bqms8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما