تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 67130
زیست آنلاین :قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: هجدهمین دوره مراسم بنياد جهاني انرژي با عنوان «مراسم جهاني آب» ۲۵ دی‌ماه به مدت دو روز با حضور بیش از ۱۱۰ کشور دنیا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
 هجدهمین دوره مراسم بنياد جهاني انرژي با عنوان «مراسم جهاني آب» دی‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود/ حضور بیش از 110 کشور در این دوره اجلاس
به گزارش زیست آنلاین ،، علیرضا دائمی، قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل در نشست خبری هجدهمین دوره اجلاس جهانی آب به بیان جزئیات این رویداد بین‌المللی پرداخت و افزود: این دوره از اجلاس ۲۵ دی‌ماه به مدت دو روز به همت بنیاد جهانی انرژی و با حضور بیش از ۱۱۰ کشور دنیا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
وی افزود: بنیاد جهانی انرژی در ۶ حوزه آب، خاک، هوا، انرژی، پروژه‌های اجتماعی و پلاستیک پایدار در حال فعالیت است و اجلاس‌های سالیانه خود را با تمرکز بر موضوعات یاد شده در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌کند.
دائمی ادامه داد: این بنیاد طرح‌های مرتبط ۱۷۸ کشور عضو خود در این ۶ حوزه را که در جهت رفاه و سلامت مردم است گردآوری کرده و پروژه‌های برتر را برای ارائه ایده‌های جدید به دنیا معرفی می‌کند.
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل تاکید کرد: شعاری که برای هجدهمین دوره این رویداد بین‌المللی در نظر گرفته شده به موضوع آب اختصاص دارد.
دفتر بین‌المللی آب در تهران تشکیل می‌شود
محمدحسن امامی، دبیر انجمن مدیریت سبز ایران نیز در این نشست خبری بنیاد جهانی انرژی را یک سازمان مردم نهاد دانست و افزود: این مجموعه در تلاش برای توسعه مسئولیت پذیری زیست محیطی در دنیا است و هر ساله پروژه‌های برتر کشورهای عضو در زمینه‌های آب، خاک، هوا، انرژی، پروژه‌های اجتماعی و پلاستیک پایدار گردآوری می‌کند و طرح‌های برتر را به عنوان ایده‌های جدید به دنیا معرفی‌ می‌کند. بدین منظور برای این دوره از اجلاس ۷۸ پروژه از کشور ایران نیز برای ارزیابی به بنیاد جهانی انرژی ارسال شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران از منظر تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت پاسخگویی به چالش‌های زیست محیطی است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا دفتر بین‌المللی آب در تهران تشکیل و هر ساله نشست‌های بین‌المللی برای بررسی راهکارهای خروج از بحران‌های زیست محیطی برگزار شود.
امامی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۱۰ کشور عضو بنیاد جهانی انرژی برای حضور در این رویداد بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ نیز که کشور ایران برای نخستین بار میزبان این رویداد بین‌المللی شده بود تصفیه خانه فاضلاب تهران به عنوان طرح برتر در این اجلاس انتخاب شده و به عنوان ایده‌ای جدید به دنیا معرفی شده بود.
سامان دهی فناوری‌های بومی و احیای آن‌ها در کشور
ناصرزرگر، معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مصرف آب کشور به حوزه روستایی و کشاورزی اختصاص دارد، تصریح کرد: این معاونت برای مدیریت مصرف آب در این بخش هم اکنون در حال حمایت از بخش کشاورزی برای طرح‌های توسعه کشت‌های منطبق بر اقلیم و کم آب‌بر است.
وی حمایت از فناوری‌های بومی و سرمایه‌های بین نسلی ایران را برنامه جدید این معاونت دانست و افزود: این سرمایه‌ها یکی از ثروت‌های اساسی کشورهای دارای تاریخ است. بنابراین معاونت یاد شده در حال برنامه ریزی برای سامان دهی فناوری‌های بومی و احیای آن‌ها در کشور است.
زرگر تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه بایستی ۲۵ هزار روستا برنامه اقتصادی صادرات محور داشته باشند که در این بین مباحث زیست محیطی و صنعت پاک نیز جزو موضوعات مطرح در این حوزه است. امیدواریم با برپایی این اجلاس بین‌المللی بتوانیم از دست آوردهای سایر کشورها برای توسعه بخش روستایی خود استفاده کنیم.
گفتني است، اين نشست با همکاري معاونت توسعه روستايي رياست جمهوري و وزارت نيرو برگزار شده است.

https://zistonline.com/vdcgzq93.ak9uw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما