تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 67649
زیست آنلاین: دولت بریتانیا باید هرچه سریعتر جهت عمل به تعهد خود نسبت به کاهش ۸۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ خلاء های سیاستی خود را پر کند.
کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بریتانریا در گرو بهبود سیاست ها
به گزارش زیست آنلاین، مشاور ارشد اقلیم دولت روز چهارشنبه گفت که بریتانیا باید فورا سیاست های بیشتری را برای برآورده ساختن اهداف انتشار داخلی خود در نظر بگیرد. بر اساس قانون اقدام تغییرات اقلیمی، بریتانیا تا سال ۲۰۵۰ متعهد شده تا میزان انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای را به میزان ۸۰ درصد نسبت به مقادیر آن در سال ۱۹۹۰ کاهش دهد و باید طرح پیشنهادی را در مورد چگونگی دستیابی به اهداف اقلیمی خود در ۵ بودجه کربن یک ساله ارائه دهد.

سال گذشته دولت راهبرد رشد و توسعه را برای سرمایه گذاری در تحقیقات و نوآوری برای کمک به کاهش انتشار گازها راه اندازی کرد، اما مشاوران گفتند که این اقدام کافی نیست. گزارش کمیته تغییرات اقلیمی بریتانیا (CCC) نشان داد که هنوز شکاف قابل توجهی وجود دارد. حتی اگر اقدامات بریتانیا به طور کامل انجام شود، سیاست های موجود و جدید، از جمله سیاست هایی که در استراتژی رشد پاک تعریف شده است، بودجه کربن چهارم و پنجم را تا حد قابل توجهی محقق نخواهد ساخت.

بودجه چهارم دوره ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را پوشش می دهد و طبق آن، تا سال ۲۰۲۵ باید انتشار گازهای گلخانه ای ۵۱% نسبت به سال ۱۹۹۰ کاهش یابد. این کمیته که مستقل از دولت است، توسط جان گومر وزیر محیط زیست سابق بریتانیا اداره می شود و شامل کارشناسان آکادمیک و کسب و کار می شود. CCC گفته است که دولت باید جزئیات بیشتری را درباره چگونگی استفاده از وسایل الکتریکی ارائه دهد و گفت که این کشور باید در پروژه هایی برای جذب و ذخیره کربن در زیر زمین سرمایه گذاری کند.

کمیسیون استراتژی رشد پاک گفت که دولت ۱۰۰ میلیون پوند (۱۳۸ میلیون دلار) را در به دام انداختن کربن سرمایه گذاری خواهد کرد، اما گومر به یک نشست خبری گفت که این میزان بودجه نمی تواند تکنولوژی مناسبی در مقابله با اهداف کاهش انتشار ایجاد کند. گومر همچنین گفت که ساختمان سازان باید بیشتر برای ساخت خانه های با بازدهی انرژی بالا، کار کنند که این امر می تواند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق استفاده از انرژی کمتر و کاهش هزینه های انرژی خانوار شود.

CCC گفت که دولت همچنین باید خطر احتمال عدم تکمیل پروژه های کم کربن را تا موعد مقرر بررسی کند، که ایستگاه برق اتمی Hinkley C یکی از نمونه های آن است. Hinkley C که توسط EDF ساخته شده است، بعد از ۲۰ سال، اولین نیروگاه هسته ای جدید در بریتانیا است، اما با تاخیر مواجه شده است و ممکن است حتی تا سال ۲۰۲۷ به بهره برداری نرسد. انتشار گازهای گلخانه ای در بریتانیا از سال ۱۹۹۰ به میزان ۳۸ درصد کاهش یافته است و کشور در مسیر سوم بودجه کربن قرار دارد (۲۰۱۸-۲۰۲۲)./منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcb90b0.rhbzapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما