تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 67715
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی جدید طی امروز خبر داد و گفت: امروز بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، برخی نقاط لرستان، همدان، مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.
بارش شدید در ۹ استان
به گزارش زیست آنلاین، احد وظیفه  اظهار کرد: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر نفوذ سامانه بارشی از روز گذشته به کشور است. 

وی افزود: امروز با حرکت این سامانه به سمت شرق بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بعداز ظهر در برخی مناطق شرق کشور پیش‌بینی می شود که در استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا ( اول بهمن) از فعالیت این سامانه بارش بطور نسبی کاسته می‌شود، اظهار کرد: در این روز این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال است و سبب بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان می‌شود.

تداوم گرد و غبار تا ظهر امروز

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به خروج این سامانه در روز دوشنبه (۲ بهمن) از مرزهای شرقی کشور گفت: روز گذشته همراه با این سامانه بارشی پدیده گرد و خاک نیز در مناطق جنوب غرب و غرب کشور به سبب افزایش وزش باد رخ داد. انتظار می‌رود تا ظهر امروز همچنان ماندگاری گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بخش‌های غربی و جنوب غربی کشور ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس و فردا (اول بهمن) بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می شود. این شرایط در روز دوشنبه در نیمه شرقی خلیج فارس ادامه خواهد داشت. افزون بر این‌ها امروز دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

بارش باران و برف در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز (۳۰ دی‌ماه) ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف، همراه با وزش باد، در اواخر وقت کاهش ابر و وزش باد شدید خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز بین ۹ و ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وظیفه در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (اول بهمن ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه (۲ بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcftedv.w6deyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما