تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب : 67719
تحقیقات ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نشان می دهد ۲۰۱۷ میلادی یکی از گرمترین سال های ثبت شده در تاریخ است.
۲۰۱۷ یکی از گرمترین سال های تاریخچه آب و هوای زمین
 به گزارش زیست آنلاین، طبق تحقیق ناسا پس از ۲۰۱۶، سال گذشته دومین سال گرم تاریخچه آب وهوایی است.

تحقیقات ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نشان می دهد ۲۰۱۷ میلادی یکی از گرم ترین سال های ثبت شده در تاریخ است. این امر نشان دهنده ادامه روند بلندمدت گرمایش سریع زمین است.

تحلیل های سالانه ناسا با توجه به «میانگین دمای هوای پایه» انجام می شود. این شاخص نیز با محاسه میانگین دمای زمین از سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ اندازه گیری می شود. در مرحله بعد متوسط دمای هوای هر سال با شاخص «میانگین دمای هوای پایه» مقایسه می شود.

این سازمان اعلام کرده متوسط دمای هوای جهان در ۲۰۱۷ میلادی ۰.۹ درجه سانتیگراد گرمتر از شاخص «میانگین دمای هوای پایه» است. به این ترتیب می توان پس از ۲۰۱۶ میلادی، ۲۰۱۷ را دومین سال گرم تاریخچه  آب و هوایی زمین به حساب آورد.

از سوی دیگر تحقیقات سازمان ملی اقیانوسی و جوی نیز نشان داد دمای هوا در ۲۰۱۷ میلادی ۰.۸۴ درجه سانتیگراد بیشتر از متوسط دمای قرن بیستم است. بنابراین آن را پس از ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی در رده سوم گرمترین سال تاریخ قرار داد.

تفاوت دما در این دو تحقیق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از سوی دیگر علم هواشناسی به خصوص در مقیاس جهان بسیار پیچیده است و روش های مختلفی برای اندازه گیری baseline و محاسبات نیز در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، به هرحال طی ۴۱ سال گذشته دمای هوا به طور مداوم در حال افزایش است و این زنگ خطری را برای رهبران کشورها و دانشمندان به صدا درآورده است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcjhaem.uqeavzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما