تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب : 67729
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اعتقاد داریم اگر دانش را بالا نبریم نمی توانیم پاسدار محیط زیست باشیم بنابراین آموزش در سرلوحه امور این معاونت قرار گرفته است.
ارتقا دانش ضامن حفاظت از محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، کاوه مدنی  افزود: بودجه پژوهشی سازمان محیط زیست بسیار محدود است یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان در سال است که عملا کار خاصی با آن نمی شود انجام داد.
وی اظهار کرد: اما در سازمان به این سیاست اذعان داریم که از لحاظ تخصصی نمی توانیم تمام مشکلات محیط زیستی کشور را به تنهایی برطرف کنیم بنابراین به تعاملات دانشگاهی نیاز داریم.
وی ادامه داد: بر این اساس به عنوان مثال معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع آلودگی هوا در حال تعامل برای همکاری با دانشگاه ها و پژوهشکده های کشور است و با تعدادی از آنها نیز همکاری می کند تا بتواند تیمی را ایجاد تا تعاملاشان را در این زمینه بالا ببرند چون اعتقاد ما بر این است که دانشگاه ها می توانند در راساتی حفظ محیط زیست به کمک ما بیایند.
مدنی به وظیفه معاونت خود که آموزش و پژوهش است اشاره کرد و گفت: در این بخش علاوه بر اینکه باید نیازهای پژوهشی در حوزه محیط زیست را بفهمم و درک کنیم باید کار با مردم، نیروهای سازمان محیط زیست و حتی متخصصان جامعه در زمینه آموزش را دنبال کنیم.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این موضوعی است که بر روی آن تمرکز ویژه داریم تا بتوانیم دانش خود را بالا ببریم چون اعتقاد داریم اگر دانش را بالا نبریم نمی توانیم پاسدار محیط زیست باشیم.
وی تاکید کرد: حتی اگر دانش متخصصان هم به روز نشود باز نمی توانیم مشکلات پیچیده کنونی را برطرف کنیم و اگر دانش مردم را بالا نبریم نمی توانیم انتظار مشارکت را از آنها داشته باشیم.
وی افزود: بنابراین اکنون بسیاری از کارهای ما در حوزه آموزش و پژوهش بر تولید محتوای آموزشی متمرکز است اینکه چگونه با مردم کار کنیم، مشارکت را افزایش دهیم و چگونه سمن ها را درگیر کنیم که قطعا در این زمینه تعاملاتی را با دانشگاهیان داریم.
مدنی اظهار کرد: واقعیت این است که در حال حاضر دانشگاهیانی هستند که بدون هیچ چشمداشت مالی در حوزه سیاست گذاری به ما کمک می کنند.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: بر طرف کردن مشکلات محیط زیستی کشور از توان یک سازمان یا نهاد خارج است بنابراین باید سعی کنیم با در کنار هم بودن و بالا بردن سواد محیط زیستی از تمام ظرفیت ها چه داخلی و چه خارجی در این راه استفاده کنیم.

 

 

https://zistonline.com/vdcao0ni.49n0u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما