تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 67733
معاون وزیر ارتباطات گفت: دومین جلسه هم اندیشی و هم فکری برای حل مشکل کسب و کارهای نوپا دو هفته آینده با حضور وزیر ارتباطات برگزار می شود.
جلسه مجدد وزیر ارتباطات با فعالان استارتاپی تا دو هفته دیگر
 به گزارش زیست آنلاین، رسول سرائیان در حاشیه نخستین جلسه هم اندیشی وزیر ارتباطات با فعالان استارتاپی در دولت دوازدهم، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای پیگیری مشکلات و چالش های عنوان شده در این جلسه، مقرر شد طی دو هفته آینده جلسه مجددی با فعالان استارتاپی برگزار شد تا در محیطی تعاملی بتوان چالش های این بخش را از سر راه برداشت.

وی نبود تضمین سرمایه گذاری و استمرار ارائه خدمات، قوانین دست و پاگیر در حوزه مالیات و بیمه و فرآیند تخصیص مجوز را از جمله مشکلات کسب وکارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از این بخش مقرر شد پس از تغییر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران و تبدیل آن به یک سازمان توسعه ای، ما در بحث شرکتهای دانش بنیان ورود کرده و با تعامل با وزارتخانه های مرتبط بتوانیم از این شرکتها حمایت کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: به این معنی که برای حدود ۲ تا ۳ سال این شرکتها را تحت حمایت قرار داده تا پس از آن بتوانند وارد بازار کار شوند.

معاون وزیر ارتباطات درخصوص خروجی جلسات هم اندیشی با فعالان استارتاپی که در دولت یازدهم نیز برگزار می شد و ضمانت رفع این مشکلات، تاکید کرد: اقدام وزیر ارتباطات در حل مشکل فیلترینگ سایتهای کاریابی ظرف یک هفته اخیر و نیز مصوبه روز چهارشنبه گذشته دولت برای اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به کسب وکارهای نوپا ضمانتی بر اهتمام وزارت ارتباطات برای حل چالشهای این بخش است.

وی گفت: طی تعاملی که با وزارت کار انجام شد و نیز نامه ای که به مرجع تعیین مصادیق داشتیم مهلت ۳ ماهه برای حل مشکل سایتهای کاریابی اخذ شد و این کسب و کارهای نوپا که فیلتر شده بودند رفع فیلتر شدند.

سرائیان در مورد مدل اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کسب و کارهای نوپا نیز افزود: این تسهیلات قرار است بسته به نوع تاثیرگذاری کسب و کار اختصاص یابد و نرخ تسهیلات متفاوت خواهد بود.

به گزارش مهر، وی در خصوص مدل حمایتی برای تخفیف پهنای باند به سایتهای داخلی نیز گفت: پرتالی در سازمان فناوری اطلاعات تهیه شده است و هر کسب و کاری که مدعی تولید محتوای داخلی است می تواند با مراجعه به این پرتال و ثبت درخواست در آن، از این تسهیلات استفاده کند. این درخواست توسط رگولاتوری بررسی می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcfmedv.w6demagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما