تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 67735
شهردار مشهد گفت: باتوجه به اینکه مشهد از لحاظ برق مشکلی ندارد، به دنبال تامین اتوبوس‌های برقی‌گازی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم تا از آلودگی هوای مشهد کاسته شود.
اتوبوس‌های برقی‌گازی به پاک‌شدن هوای مشهد کمک می‌کند
 به گزارش زیست آنلاین، قاسم تقی‌زاده اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل شهر مشهد، در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خلاصه می‌شود.

وی افزود: در مترو، ۴ خط در مشهد وجود دارد که خط یک آن به اتمام رسیده، خط دو نیمه تمام است، خط سه شروع شده و خط چهار هم که هنوز شروع نشده و به دنبال این هستیم که اگر بتوانیم انشالله این کار‌ها را پیگیری کنیم و بتوانیم زودتر به نتیجه برسانیم و البته اعتبار زیادی می‌خواهد، در حال تلاش هستیم که کار را به نحو مطلوب پیش ببریم.

شهردار مشهد تصریح کرد: در اتوبوسرانی، مشهد از نظر تعداد اتوبوس خیلی مشکلی ندارد، اما ۲۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است. ما برنامه‌ای که گذاشتیم این است که تا پایان سال ۹۶ انشالله ۲۰ درصد ناوگان را نوسازی و ۵ درصد هم سال دیگر بازسازی کنیم و این موضوع بسیار جدی و اعتبار زیادی میخواهد، اما در تلاش هستیم هرچه پول داریم بکار ببریم که این موضوع را حل کنیم.

وی افزود: تعداد قابل توجهی مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان اضافه خواهد شد. درواقع عمر مفید اتوبوسرانی ما استاندارد می‌شود. دستگاه‌هایی که جدید وارد ناوگان می‌کنیم همه یورو ۴، استاندارد و حتی برای استفاده جانبازان و معلولان هم پیش‌بینی شده است.

تقی‌زاده خامسی گفت: در تاکسیرانی مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی هم آمده کمکی برای تاکسیرانی شده، اما اعتراضی هم به این‌ها هست، اما به هرحال وجود دارند و کمک می‌کنند.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: مورد دیگر خطوط بی‌آرتی است. برای خطوط بی آر تی در مشهد ۴ خط پیش‌بینی شده، دوخط اجرا شده، خط سومش هم مشغول به اجرا بودیم که با اعتراضاتی مواجه شد و قرار شد یکسری پارکینگ‌ها و مکان‌هایی را تعبیه کنیم که امیدواریم همه با هم متحد شویم واینکار را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه خطوط بی‌آرتی به هوای پاک بسیار کمک می‌کنند، افزود: همین خط ۳ که الان ناقص مانده که از میدان عدالت شروع می‌شود و تا میدان استقلال ادامه دارد. روزانه حدود ۱۵۰ هزار نفر را جابجا می‌کند، شما فکر کنید همین ۱۵۰ هزار نفر بخواهند از ماشین شخصی خودشان استفاده کنند. این خطوط ممکن است تنگنا‌هایی را هم برای برخی افراد بوجود آورد، ما به عنوان حاکمیت و شهرداری باید به‌دنبال خواسته‌های عموم مردم باشیم، اینکه ما بیایم ۱۵۰ هزار نفر را فدای ۳۰۰ نفر کنیم، هیچ جای دنیا این را نمی‌پسندد. بهرحال ضوابطش اجرا می‌شود، در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف بررسی، تایید واجرا می‌شود. در اجرا هم باید مردم کمک کنند که کار انجام شود و ما خطوط بی‌آرتی را انشالله ایجاد خواهیم کرد. اگر همه این موارد دست به دست هم دهند به هوای پاک کمک می‌کند.

تقی‌زاده خامسی ضمن ابراز امیدواری از حل موضوع دوچرخه‌سواری در شهر مشهد گفت: در موضوع دوچرخه سواری با اینکه سرمایه زیادی گذاشته شده وحدود ۳۰۰۰ دوچرخه خریداری شده است، اما مردم مشهد استفاده نمی‌کنند، البته حق هم دارند، چون خطوط دوچرخه خطوط خوبی نیست، پر از مانع است و مشکلاتی دارد که در حال بازنگری این خطوط هستیم که اگر بشود انشالله خطوط جدیدی را تعبیه کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه هیچ کلان‌شهری را شاید در ایران نداشته باشیم که خیابان‌هایی با چنین مسیر‌هایی بدون شیب باشد ادامه داد: درهرصورت باید دوچرخه سواری را خصوصا در مشهد ترویج کنیم که مردم بتوانند استفاده کنند، زیرا وسیله خوبی است.

به گزارش ایسنا، تقی زاده خامسی افزود: در مرحله بعدی دنبال یک وسیله حمل و نقل برقی برای مشهد هستیم، در حال حاضر مذاکراتی انجام شده، اما به نتیجه قطعی نرسیده است. تلاش می‌کنیم که از اتوبوس‌های برقی و گازی استفاده کنیم که در واقع برای تغییر این ناوگان و نوسازی آینده بتوانیم از این نوع استفاده کنیم. با توجه به اینکه مشهد از نظر برق مشکلی ندارد، اگر بتوانیم از برق استفاده کنیم بهترین سوخت برای هوای پاک و شهر مشهد است.

 

 

https://zistonline.com/vdchmqn-.23nqxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما