تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 68
استرالیا اعلام کرد صادرات گاو به مصر را متوقف می کند زیرا در این کشور با گاوها بدرفتاری می شود.
استرالیا: دیگر به مصر دام صادر نمی کنیم چون با گاوهای ما بدرفتاری می کنند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از سایت شبکه الجزیره، به تازگی شماری از فعالان حمایت از حقوق حیوانات با انتشار تصاویر و فیلم هایی از چند کشتارگاه در مصر، نشان دادند که با گاوها به صورت "ترسناکی" رفتار می شود.

شورای صادرکنندگان دام استرالیا در این باره گفت: بعد از اینکه فیلم هایی از گاوهای استرالیایی در مصر مشاهده کردیم که در آنها با گاوها رفتاری شرورانه، بی رحمانه و خشن می شود صادرات محموله های فوری دام زنده به مصر را متوقف کرده ایم.

خانم "الیسون بانفولد" رئیس این شورا هم گفت: این رفتارها، ترسناک هستند و بی رحمی که از حد و حدود بیشتر شده باعث شد تا من و همکارانم از این اقدامات منجز شویم و حیرت کنیم.

وی افزود: هیچ کس در این صنعت و هیچ استرالیایی چنین رفتاری را با حیوانات نمی پذیرد. معتقدم که مقامات مصری هم با چنین رفتاریی مماشات نخواهند کرد.

در همین ارتباط وزارت کشاورزی استرالیا هم با اعلام دریافت این فیلم ها از مقامات مصری خواست درباره این موضوع تحقیق کنند.

"فیلیپ گلید" یکی از مقامات ارشد بخش کشاورزی استرالیا هم گفت: تکرار چنین بدرفتاری با گاوها در مصر، بسیار شوک آور است.
وی افزود: احساس ترس کردم. معتقدم کسی نمی تواند در برابر بدرفتاری با حیوانات به ویژه رفتارهایی که در این فیلم ها مشاهده شد؛ اغماض کند.

" جولیا گیلارد" نخست وزیر استرالیا نیز از این تصمیم توقف صادرات دام زنده به استرالیا حمایت کرد.

او به خبرنگاران گفت: واضح است که هر اقدام بی رحمانه و ظالمانه ای علیه حیوانات، برای همه ما اقدامی مشمئز کننده است. همچنین برای این صنعت هم مشمئز کننده است. افرادی که این حیوانات را پرورش می دهند نمی خواهند ببینند که با آنها به شیوه بی رحمانه ای رفتار می شود.

منابع آگاه گفته اند که در این فیلم ها، تعامل وحشیانه با گاوها در دو کشتارگاه رسمی و قانونی در مصر مشاهده می شود.قبل از این هم گروه فعالان برای رفتار اخلاقی با حیوانات (بیتا) از استرالیا درخواست کرده بود صادرات دام زنده به مصر را متوقف کند.

این درخواست زمانی ارائه شده بود که یک کمیته دولتی استرالیا اعلام کرده بود گوش شماری از گاوهای صادراتی این کشور در مصر، قطع می شود.

این اقدام با هدف درآوردن هرمونی است که در گوش این گاوها وجود دارد.
این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است خوردن گوشت این گاوها مشکلی ندارد.

قبل از این هم بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هنگام انتشار فیلم هایی از بدرفتاری با گاوها درمصر، مقامات استرالیایی صادرات دام زنده به این کشور را متوقف کرده بودند.

در آن مقطع، ازسرگیری صادرات دام زنده استرالیا به مصر تنها زمانی انجام شد که تعهدات جدی از قاهره دریافت شد.
در سال ۲۰۱۱ هم به دلیل مشابهی، صادرات دام زنده استرالیا به اندونزی به مدت یک ماه متوقف شد.

https://zistonline.com/vdcjz.emuuqeoffs.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما