تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب : 68194
مشاور وزیر نفت گفت: با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور و همچنین برنامه ریزی بر اساس واقعیت های جامعه است.
توجه به واقعیت اجتماعی راهی برای تحقق توسعه پایدار
به گزارش زیست آنلاین، نصرالله ابراهیمی در همایش تخصصی تقریب عملی محور توسعه و اقتصاد پویا که صبح امروز در کتابخانه امام خامنه ای در شهر سنندج برگزار شد، ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان اجرایی استان، گفت: کسی که در این خاک زندگی می کند و حق آب و گل دارد باید بداند که با طرح های اقتصاد مقاومتی تحول ایجاد می شود.

مشاور وزیر نفت عنوان کرد: توسعه پایدار و اقتصاد پویا، اشتغال و تولید، تبدیل تهدیدات به فرصت های جدید، استفاده از خلاقیت ها و نوآوری ها برای تعریف و اجرای طرح ها، تلاش برای خود اتکایی و کاهش وابستگی ها به خارج، مردمی بودن اقتصاد از آموزه های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: داشتن طرح های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی می تواند به توسعه کمک کند.

ابراهیمی افزود: برخورداری از فرهنگ دیرینه و رسوم اصیل ایرانی، برخورداری از سرمایه بکر و جوان نیروی انسانی، جذابیت های متنوع گردشگری و توریستی برخورداری از پتانسیل های بازرگانی و تجاری و همجواری با کشور های مرزی به خصوص با اقلیم کردستان عراق از ظرفیت های طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کردستان است.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: الگو برداری از شهر ها و شهرک های طراحی شده بر اساس تجربه کشور های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی تحت عنوان شهرک های فرهنگی، رسانه، درمانی و غیره از این موارد است.

به گفته وی، با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور است و باید ضمن برنامه ریزی مستمر و منظم زمینه را برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار فراهم کرد.

ابراهیمی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان، بانک ها و موسسات مالی داخلی و بین المللی، بررسی و مطالعه امکان استفاده از ابزار های تامین مالی و پروژه ای شرکتی جهت اجرای طرح و طراحی مدل های مختلف موافقت نامه ها و قرار داد های تامین مالی از راه های تامین سرمایه پروژه ها است که همه آنها افراد متخصص و کار بلد می خواهد.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: مطالعات بنیادی، راهبردی و عملیاتی نیاز است تا سرمایه گذار به استان ورود پیدا کند و باید در این راستا آسیب های استان شناسایی شود.

وی گفت: ارائه خدمات حکومتی و زیر ساختی توسط استانداری، استفاده از تسهیلات موجود برای سرمایه گذاران خارجی، متمرکز شدن و داشتن قرارگاه اقتصاد مقاومتی و امکان تخصیص اعتبار و بودجه برای بررسی و مطالعات مشاوره ای و اعمال تخفیف معافیت های مالیاتی در صورت امکان می تواند به سرمایه گذار کمک کند.

ابراهیمی گفت: پیاده سازی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در استان کردستان میتواند به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کمک کند.

به گزارش مهر، مشاور وزیر نفت اظهار کرد: باید واژه ما می توانیم را صرف کرده تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی راه توسعه استان کردستان هموار شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdchkzn-.23n6wdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما