تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب : 68227
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی در چابهار گفت: مطالعات اولیه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در نواحی پایین دست سد زیردان در حال انجام است.
احداث شهرک‌های کشاورزی در بندر چابهار
به گزارش زیست آنلاین، منصوری در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان چابهار افزود: در بازدید از اراضی پایین دست سد زیردان و کهیر به این نتیجه رسیدیم که عرصه‌های یاد شده بسیار مستعد کشت گلخانه‌ای است.
منصوری تصریح کرد: با توجه به طرح های انتقال آب از دریا و استقرار آب شیرین کن‌ها در این مناطق به دنبال آن هستیم که در عرصه‌های منابع طبیعی ساحل چابهار و پایین دست سدهای کهیر و زیردان شرایط کشت گلخانه‌ای و پرورش میگو را فراهم کنیم.

وی از کشت گلخانه‌ای به عنوان روشی یاد کرد که بهره وری آن می‌تواند به ۱۰ برابر کشت غیرگلخانه‌ای برسد و همچنین اشتغالزایی بالاتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد.

منصوری گفت: شرایط جوی از مهمترین متغیرهای تأثیر‌گذار در تولید محصولات کشاورزی است و با آگاهی یافتن از شرایط جوی و پتانسیل‌های اقلیمی کشاورزی مناطق، می‌توان از منابع با راندمان بالاتری استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف در کنار آب و هوای ویژه سبب شده است در تمامی فصول سرسبزی و طراوت ویژه‌ای در بخش‌هایی از استان مشاهده شود.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: کشت غلات، نباتات علوفه‌ای، محصولات جالیزی و تولیدات باغی بویژه میوه‌های گرمسیری شامل خرما، موز، مرکبات، انبه، خربزه درختی، چیکو، گواوا، پسته و انگور منحصر به فرد یاقوتی و تولیدات گلخانه ای بخشی از قابلیت‌های کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهد.

به گفته رضا نجفی، تولید محصول ارگانیک عاری از هر گونه سموم شیمیایی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: سهم عمده‌ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی‌ توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcefw8p.jh8vwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما