تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : 68266
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در احداث گلخانه ها گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به گلخانه تغییرکاربری محسوب نمی شود.
تبدیل اراضی کشاورزی به گلخانه تغییرکاربری محسوب نمی شود
به گزارش زیست آنلاین، کریم ذوالفقاری درجریان بازدید و افتتاح پروژه های کشاورزی شهرستان پیشوا در دهه فجر، اظهار داشت:  تبدیل اراضی کشاورزی به گلخانه به شرط تامین آب موردنیاز و اخذ مجوزتبصره ۴ که بعد از استعلامات لازم ظرف یک روز درجهادکشاورزی صادر می شود، تغییرکاربری محسوب نمی شود.

ذوالفقاری با اشاره به اهمیت ترویج ایجاد گلخانه در استان تهران گفت: به ازای هر هکتار گلخانه برای ۵ نفر شغل مستقیم و ۱۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: گلخانه ها باید با در نظر گرفتن بازار هدف توسعه پیدا کند تا بتوان محصولات تولیدی را در بازار مصرف به فروش رساند.

وی افزود: توسعه گلخانه بدون فراهم ساختن بستر بازار مصرف ، فایده ای برای کشاورزان ندارد و در شهرستان پیشوا که حدود یک هشتم گلخانه های کشور را در خود جای داده است،  راه اندازی پایانه صادراتی می تواند زمینه این مهم را فراهم کند.

در ادامه این بازدید محمدعلی طهماسبی، معاون امورباغبانی وزیرجهادکشاورزی نیز گفت: استان تهران بیشترین سطح گلخانه را دارد و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شهرستان پیشوا، بالاترین سطح گلخانه را در بین شهرستان های کشور داراست.

به گزارش مهر، طهماسبی با تاکید برفعالیت علمی و وجود تکنیک لازم برای فرآوری انواع بذر دراستان تهران گفت:  بهره برداران علاقمند به موضوع فرآوری بذر می توانند با بازدید از ۱۵۰شهرک گلخانه ای سطح کشور و در نظرگرفتن اقلیم مناسب، درقالب شهرک به تولید بذرفرآوری شده بپردازند که نهایتا منجربه ایجادشهرک گلخانه ای تولید بذر می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdch-in-.23n6-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما