تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب : 68292
سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری محیط زیست با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است، گفت: مردم بایدد مطالبه گر موضوعات محیط زیستی شوند.
مردم مطالبه گر موضوعات محیط زیستی شوند
به گزارش زیست آنلاین، زهرا جواهریان در مراسم رونمایی از کتاب های تازه نشر یافته محیط زیستی افزود: برای اینکه مردم مطالبه گر باشند باید دانش زیست محیطی عموم جامعه ارتقا یابد و آگاهی زیست محیطی تبدیل به نگرش و رفتار شود.
همچنین شهره صدری مشاور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این مراسم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شده است،گفت: این برنامه به منظور آشنایی بیشتر کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با تازه های نشر در حوزه محیط زیست و همچنین معرفی کتاب های محیط زیستی به مخاطبان و دوستداران محیط زیست، برگزار و این مجموعه نشست ها ادامه خواهد یافت.
صدری افزود: امیدوار هستیم تا هم کتابهای ارزشمند محیط زیستی بیشتری در کشور منتشر شود و هم افراد بیشتری کتاب های محیط زیستی را بخوانند.
به گفته وی، در هر حال ارتقای فرهنگ محیط زیستی نیازمند گسترش دانش محیط زیست در جامعه است.
ویدا نوشین فر مترجم کتاب &#۳۹; آب، بوم سازگان و جامعه: تلاقی رشته‌ها&#۳۹; در این نشست با اشاره به اینکه این کار اولین تجربه کاری در حوزه محیط زیست بوده است؛ گفت : در این کتاب بسیار ساده و روان به موضوعات آب و محیط زیست پرداخته شده و قابل درک برای عموم مردم است .
وی با بیان اینکه موضوع آب متعلق به هیچ حوزه ای نیست و حیات بشری را تحت تاثیر قرار می دهد، پیشنهاد کرد: بر اساس اطلاعات پایه این کتاب تحقیقاتی در مناطق ایران انجام شود.
بنابر این گزارش، درودیان مترجم کتاب &#۳۹; یاریگری گروداران در حکمرانی فراگیر آب &#۳۹; در این مراسم گفت: مخاطب اصلی این کتاب وزارت نیرو است و متاسفانه متولی اصلی موضوع آب در کشور وزارت نیرو است کما اینکه این نوع نگاه باید تغییر پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی و محیط زیست ارتباط تنگاتنگی دارند، گفت: در مسائل اجتماعی توجه به سرمایه های اجتماعی و برای حفاظت از محیط زیست جلب همکاری نیروهای بومی و مردم محلی اهمیت ویژه ای دارد.
درودیان تصریح کرد: مسائل بین رشته ای در علوم بسیار راهگشا ست و راه های جدید برای ما باز می کند ؛ متاسفانه نگاه مشارکتی و همکاری در مسئولین وجود ندارد و کتاب یاریگری گروداران در حکمرانی فراگیر آب می تواند تلنگری برای مسئولین حوزه آب باشد تا به صداهای ناشینده توجه شود.
وی افزود: در حوزه هامون بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل محیط زیست دارد و می بایست صدای مردم در ارزیابی پروژه ها شنیده شود.
در مراسمی از کتاب های تازه نشر یافته محیط زیستی با حضور زهرا جواهریان سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، شهره صدری مشاور معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، درودیان مترجم کتاب « یاریگری گروداران در حکمرانی فراگیر آب » و ویدا نوشین فر مترجم کتاب «آب، بوم سازگان و جامعه: تلاقی رشته‌ها» و جمعی کارشناسان این سازمان در کتابخانه مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.
در این مراسم مجموعه کتابهای &#۳۹; فرهنگ و محیط زیست&#۳۹; شامل کتابهای جامعه و تغییرات آب و هوا، فقر و محیط زیست؛ رابطه‌ها در سطح خانوار، اخلاق محیط زیست؛ درآمدی بر فلسفه محیط زیست، اصول اخلاق آب، آب، بوم سازگان و جامعه: تلاقی رشته‌ها، یاریگری گروداران در حکمرانی فراگیر آب معرفی شد.

 

 

https://zistonline.com/vdcgxx93.ak97y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما