تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 68329
زیست آنلاین: Scott Pruitt، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست در دولت ترامپ، اعلام کرد: امروزه به جهت اهمیت قدرت های اقتصادی، نظامی و سیاسی صرف نظر کردن از تولید انرژی زغال سنگ و سوخت های فسیلی میسر نیست.
رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست: گرم شدن کره زمین به "رشد انسان ها" کمک می کند!
به گزارش زیست آنلاین: Scott Pruitt، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا، در اخرین نشست زیست محیطی اظهار کرد: گرم شدن کره زمین ممکن است برای انسان ها سودمند باشد، او که در اظهارات قبلی خود انکار کرده بود که دی اکسید کربن یکی از دلایل اصلی تغییرات آب و هوایی است، بار دیگر موجب ترس و وحشت در میان دانشمندان شد و بیان کرد که افزایش درجه حرارت زمین به تمدن نیز منجر می شود.

وی افزود: درست است که فعالیت بشر یکی از عوامل اصلی تغییرات آب و هوا می باشد، اما،"ما می دانیم که انسان ها از گذشته تا کنون رشد چشمگیری در صنعت و تکنولوژی ایجاد کرده اند. با این حال دانشمندان همواره گرم شدن ناشی از فعالیت های انسانی را رد کرده اند.

تحقیقات صورت گرفته تا به امروز به برخی از مزایای بالقوه در مناطق خاصی از جهان اشاره کرده است، مانند مناطقی از قطب شمال که در صورت گرمایش جهانی، امکان کشاورزی و حمل را میسر می سازند و مرگ و میر ناشی از یخ زدگی را نیز کاهش می دهند. اما افزایش درجه حرارت زمین و تغییرات زیست محیطی آن از طریق ایجاد موج های گرمایشی و دود ناشی از افزایش آتش سوزی، موجب گسترش بیماری ها و ناامنی غذایی خواهد شد.

مجله پزشکی Lancet، در ارتباط با این عوامل تاثیر گذار در سلامتی اعلام کرد: مقابله با تغییرات آب و هوایی "بزرگترین فرصت سلامت جهانی قرن بیست و یکم" خواهد بود.

تمدن بشری تا به حال در یک محیط نسبتا پایدار، توسعه یافته است. به طوری که از زمان انقلاب صنعتی تا به حال افزایش ۱ درجه سانتی گراد دما، می توانست، پیشامد های قابل توجهی به همراه داشته باشد. در حال حاضر دمای سطح دریا معادل دمای آن در حدود ۱۲۰،۰۰۰ سال پیش است، با این تفاوت که در آن زمان سطح دریا ۹ متر بالاتر از میانگین امروز بود.

Pruitt همچنین از لغو و تاخیر چندین مقررات زیست محیطی، نظیر برنامه نظارتی دولت اوباما که منجر به محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه های زغال سنگ شده بود، خبر داد. و در مصاحبه خود ادامه داد که امروزه به جهت اهمیت قدرت های اقتصادی، نظامی و سیاسی صرف نظر کردن از تولید انرژی زغال سنگ و سوخت های فسیلی میسر نیست، علاوه بر آن، برخی از تکنولوژی های لازم در تولید انرژی های تجدید پذیر نیز نیازمند آن خواهد بود./ منبع: theguardian

 

https://zistonline.com/vdchwxn-.23n6idftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما