تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68357
زیست آنلاین: تفکری هوشمندانه برای دستیابی به یک راهبرد تجاری مناسب، کربن موجود در هوا را، منبع تولید انرژی خواهد کرد.
طرح پاک کردن سیاره از آلودگی کربن!
به گزارش زیست آنلاین: Bill Gates، طرح جدیدی برای کم کردن میزان کربن موجود در سیاره ارائه داد، او اظهار کرد یکی از راه های مقابله با آلودگی کربن موجود در جو، این است که تلاش کنیم با راهکار های علمی این منبع کربن موجود را ذخیره و از آن برای تولید سوخت استفاده نماییم. اما آیا این ایده می تواند در مقیاس صنعتی کار کند؟

 این ایده بسیار بزرگ و در عین حال ساده است، در واقع با کاهش دی اکسید کربن موجود در هوا می توان اقتصاد جهانی را به طور جدی تغییر داد و همچنین بر شاخص سلامتی نیز افزود. علاوه برآن منابع سوختی کشتی ها، هواپیماها و کامیون ها را نیز تامین کرد.

بنابر آنچه ذکر شد؛ Bill Gates گفت: در تلاش هستیم تا توسط ترکیب کردن CO۲جذب شده از اتمسفر (DAC) و الکترولیز آب به سنتز سوخت فسیلی و تولید سوخت های هیدروکربن مایع، در مقیاس جهانی بپردازیم. البته هزینه های لازم برای تولید سوخت مصنوعی بیشتر از هزینه های استخراج و فروش سوخت های فسیلی می باشد، اما این امر انقلابی بزرگ در صنعت حمل و نقل در جهان، ایجاد خواهد نمود و تقریبا یک سوم میزان CO۲ تولیدی را جذب خواهد کرد که این امر معادل مکانیسم فتوسنتز خواهد بود.

فناوری های این چنینی ممکن است به تنهایی موثر نباشند، اما ترکیب آنها در مقیاس صنعتی، پیشگامانه خواهد بود، در همین خصوص امروزه مهندسی کربن (CE) تازه به مرحله عطف خود دست یافته است. شرکت انرژی Greyrock در کالیفرنیا، اکنون شروع به تولید نوعی سوخت مصنوعی، تنها با استفاده از CO۲ موجود در هوا و اتم ها ی هیدروژن کرده است، این فرایند که Air to Fuels تحت عنوان (تبدیل هوا به سوخت) نامگذاری شده است ، یک فناوری در حال تغییر و بالقوه است که اگر به اندازه کافی موفقیت آمیز باشد، ما توانایی تولید سوخت مایع را به نحوی که با زیرساخت های زیست محیطی سازگار باشد، خواهیم داشت و "این امر بزرگ ترین جایگزین برای سوخت های فسیلی خواهد بود. "

همان طور که پیش تر ذکر شد، سوخت های مصنوعی از مقادیر CO۲ و H۲ ساخته شده اند. "اما،" Holmes  افزود: "ما زمانی می توانیم بر آن ها ها تکیه کنیم که در مقیاس بزرگ صنعتی و یا در بعضی از عملکرد های تجاری به کار برده شوند و سپس در گام بعدی، بتوانیم روند تولید انرژی خورشیدی را افزایش دهیم .

Holmes همچنین می گوید: Air to Fuels برنامه ای آینده دار است، زیرا زمین به هر حال به سوخت های زیستی نیاز دارد و این ایده را نیز می توان در هر کجا افزایش داد. اما باید هزینه ی تولید آن را کاهش دهیم./ منبع: theguardian

 

 

https://zistonline.com/vdciypaq.t1avw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما