تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68364
زیست آنلاین: ترامپ، رئیس جمهور دولت ایالات متحده، با تصویب قانون های جدید و ایجاد تعرفه گمرکی، مانع بزرگی بر سر تولیدات انرژی تجدید پذیر به وجود آورده است.
انرژی پاک و دلار هر دو سبز هستند!
به گزارش زیست آنلاین: بعضی از شدیدترین باد های جهان در سراسر Casperو Wyoming (از شهر های ایالت متحده) می وزند که پتانسیل تولید انرژی باد را در این مکان ها افزایش داده اند.

اما سیاست مداران، برای تولید باد در Wyoming، مالیات گذاشته اند و بنابراین مانعی برای ایجاد یک مکان آزاد برای تجارت جدید باد و کسب و کار شده اند. نقطه جالب توجه این است که علی رغم وجود مالیات بر تولید نیروی باد، تا به حال امکانات عظیمی در Wyoming ایجاد شده است. بنابراین اگر فرض کنیم که این موانع از بیان برداشته شود، کسب و کار موجود در این خصوص رونق چشمگیری دریافت خواهد کرد.

تولید کنندگان سوخت های فسیلی مدتهاست که ادعا می کنند، انرژی باد و خورشید در مقایسه با سایر انرژی ها خیلی گران است، به نحوی که سرمایه گذاری و تولید آن منطقی نخواهد بود وبرای عموم مردم هم رضایت بخش نیست، و هیچ گاه نمی تواند به عنوان منابع اصلی انرژی عمل کند. اما اگر واقعا چنین است، چرا با آن ها مبارزه می کنند؟ اگر واقعا اینطور باشد، نیروهای بازار اجازه نخواهند داد که آن ها قدرت مند بشوند. اما رقابت در انرژی های تجدید پذیر روز به روز بیشتر خواهد شد و تولید کنندگان سوخت های فسیلی این را می دانند.

امروزه، Colorado، به عنوان بزرگ ترین منبع تولید انرژی برق، "پیشنهادهای تکان دهنده ای " را از سوی توسعه دهندگان انرژی های تجدید پذیر دریافت کرده است. این پیشنهادها از شرکت های ذخیره سازی انرژی شامل، انرژی خورشیدی و باد، موجب کاهش قیمت زغال سنگ شده و حتی قدرت تولید آن را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.

شاید باور کردنی نباشد، اما بعضی از قانونگذاران Wyoming اخیرا سعی کرده اند، مالیات باد را ۴۰۰ درصد (معادل ۱ دلار در هر مگاوات ساعت) افزایش دهند.

امروزه، غلبه چین بر روی تولیدات انرژی خورشیدی، قیمت های جهانی پانل های خورشیدی را کاهش داده است. این امر باعث شده است تولیدکنندگان آمریکایی در معرض آسیب پذیری قرار گیرند، اما از طرف دیگر با ایجاد پانل های ارزانتر، صنعت انرژی خورشیدی داخلی را تقویت کرده است، علاوه بر آن لازم به ذکر است، در حال حاضر حدود ۲۵۰،۰۰۰ آمریکایی برای نصب و نگهداری پانل های خورشیدی، مشغول به کار هستند.

اما تعرفه گمرکی جدید دولت ترامپ بر واردات پانل های خورشیدی چینی باعث خواهد شد که انرژی خورشیدی گران تر بشود و پیش بینی می شود، بسیاری از این مشاغل نیز از بین بروند./ منبع: nvdaily

https://zistonline.com/vdcgtw93.ak9734prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما