تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68403
شرکت گوگل پتنت یک فناوری هوشمند خانگی را به ثبت رسانده است که با استفاده از "دوربین" و تعدادی "حسگر" رفتار کودکان را بررسی می‌کند و هنگام انجام یک رفتار ناشایست توسط کودکان، همانند یک "برادر بزرگ‌تر" به آنها تذکر می دهد.
فناوری هوشمند گوگل برای تربیت کودکان
به گزارش زیست آنلاین، این پتنت که توسط گوگل به ثبت رسیده است، نسل آینده تکنولوژی‌های هوشمند خانگی است که می توان با استفاده از آن اعضای نافرمان خانواده را با استفاده از "دوربین"، "میکروفن"، "سنسورهای حرکتی" و "تصویربرداری حرارتی" تحت نظر گرفت.

این سیستم خانگی گوگل می‌تواند در لحظه از اطلاعات استفاده کند.

گوگل همچنین در یک پتنت دیگر، دستگاهی معرفی کرد که به والدین زمان‌هایی را توصیه می‌کند که باعث بهبود روابط آنها با فرزندانشان می‌شود؛ مانند گذراندن زمان بیشتر با فرزندان، به هنگام صرف شام.

این دستگاه هوشمند برای تشخیص رفتارهای ناشایست کودکان، می‌تواند تنبیه‌هایی را نیز برای کودکان پیشنهاد دهد. مانند محدودیت استفاده از موبایل با نمایش مدت زمان آن.

همچنین می‌تواند والدین را از راه دور نیز، از رفتار بد کودک شان آگاه سازد.

 

سنسورهای "مادون قرمز" ممکن است دمای بدن را ثبت کنند و این سیستم همچنین می تواند معنی صداهای مختلف از قبیل "خنده" و "گریه" را تشخیص دهد.

ممکن است این سیستم برای نظارت بر وضعیت احساسی اعضای خانواده نیزمفید باشد.

گوگل اظهار کرد: ما پتنت‌های خود را بر اساس ایده‌هایی که کارکنان ما با آن‌ها مواجه می شوند به ثبت می‌رسانیم که بعضی از این پتنت‌ها در نهایت به محصول تبدیل می‌شوند و برخی دیگر خیر.

جان سیمپسون مدیر پروژه‌های تکنولوژی گفت: مدیران گوگل و آمازون در پی آنند تا کاربران تصور کنند که دستیار صوتی "گوگل هوم" و دستیار صوتی شرکت آمازون "اکو" برای کمک به آنها تولید شده اند.

به گزارش ایسنا، ولی در واقع، این تکنولوژی‌ها اطلاعات کاربران و خانواده‌شان را حتی در خانه‌های آن‌ها جاسوسی می کنند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcaeyni.49naw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما