تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۲
کد مطلب : 68510
عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی این بانک بر روی کلان داده خبر داد ولی در عین حال این رقم را ناکافی دانست.
سرمایه‌گذاری۵۰ میلیاردی در بیگ‌دیتا برای ورود به بانکداری‌دیجیتال
به گزارش زیست آنلاین، مسعود خاتونی درباره سرمایه گذاری بر روی بیگ دیتا (کلان داده) گفت: بانک ملی ایران تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان در حوزه کلان داده سرمایه گذاری کرده است اما این میزان ناکافی است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه کلان داده نیازمند ورود تکنولوژی است، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور، مقداری  بانک ها برای سرمایه گذاری در این حوزه دارای محدودیت هستند  اما ما تلاش کرده ایم تا زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.
معاون فناوری بانک ملی توضیح داد که این بانک زیرساخت های سخت افزاری را آماده کرده و در حوزه نرم افزاری نیز تلاش کرده تا از محصولات بومی استفاده کند.
خاتونی اظهار داشت: کلان داده یکی از بسترهای اصلی بانکداری دیجیتال است؛ برای رسیدن به زیرساخت های لازم برای بانکداری دیجیتال ابتدا باید لبه های ورودی را مدیریت کرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر VTM  در حال مدیریت لبه های ورودی است زیرا اجازه نمی دهد به عنوان نمونه در شعب بانک ها رونوشت شناسنامه از مشتریان گرفته شود و به جای آن صفحات شناسنامه اسکن می شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: بعد از مدیریت لبه های ورودی و جلوگیری از تولید اطلاعات غیردیجیتال، مقداری اطلاعات موجود در بانک ملی وجود دارد که باید دیجیتال شود و سپس براساس طبقه بندی آرام آرام بانکداری دیجیتال را جلو ببریم.
خاتونی در پاسخ به اینکه آیا بانک ملی از سرمایه گذاری در کلان داده بدنبال سودآوری و درآمدزایی است یا خیر، گفت: در حال حاضر اطلاعات موجود در بانک ها تنها اطلاعات مالی نیست بلکه بانک ها پای خود را فراتر گذاشته اند.
وی توضیح داد: تنها نمی توان از سرمایه گذاری در برخی از حوزه ها انتظار سودآوری داشت زیرا بعضی اوقات این سرمایه گذاری باعث کاهش هزینه ها می شود و این کاهش هزینه خود نوعی درآمدزایی است.
به گزارش ایبنا، معاون فناوری بانک ملی در عین حال از قوه قضاییه و بانک مرکزی درخواست کرد که در قوانین موجود در زمینه بهره برداری از اطلاعات بازنگری کنند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcjyiem.uqeovzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما