تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68523
زیست آنلاین: سیستم تولید برق جهانی که به طور کامل مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر است، دیگر یک چشم انداز دراز مدت نیست، بلکه یک واقعیت ملموس خواهد بود.
تولید برق 100 درصد قابل تجدید جهان را تکان خواهد داد!
به گزارش زیست آنلاین: سال گذشته کاستاریکا رکورد خود را در خصوص انرژی های تجدید پذیر ثبت کرد.این کشور مرکزی امریکایی توانست ۳۰۰ روز برق مصرفی خود را صرفا از انرژی های تجدید پذیر تولید کند. پس از آن نروژ و ایسلند، کاستاریکا با دنبال کردن گام هایی که کشورهای ایسلند و نروژ برداشته اند ، نشان خواهند داد که چگونه یک کشور در حال ظهور می تواند در جایگزینی کامل یک سیستم الکتریکی بدون سوخت های فسیلی موفق باشد.

خوشبختانه، انرژی های تجدید پذیر به طور فزاینده ای در بازارهای نوظهور و در حال توسعه موفقیت آمیز بوده است، به طوری که می توان گفت، سال گذشته، آنها سرمایه گذاری های انرژی سبز را هدایت کردند.

چین در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۴ گیگاوات (GW) به ظرفیت خورشیدی خود اضافه کرد، چیزی معادل سه برابر بیشتر از هر کشور دیگری تا به امروز، که این امر، مجموع کل ظرفیت انرژی خورشیدی چین را به ۱۲۰ گیگابایت می رساند.

دولت هند نیز اعلام کرد که پروژه های انرژی تجدید پذیر در حال گسترش جدی است، این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۲ معادل ۲۰۰ گیگاوات (GW) ظرفیت جدید سبز به منابع خود بیافزاید. بر اساس تحلیلگران مالی، تا سال ۲۰۲۰ انرژی های تجدید پذیر به ارزان ترین شکل تولید برق، تبدیل خواهند شد.

مطالعات نشان می دهد که ۱۰۰٪ برق تجدید پذیر هزینه های مؤثرتری نسبت به سیستم موجود، ایجاد خواهد نمود. تولید برق به صورت تجدید پذیر، کل تولید الکتریسیته (LCOE) در سطح جهانی را  تا سال ۲۰۵۰ به ۵۲ € / MWh (مگاوات ساعت) کاهش خواهد دهد (از جمله محدودیت، ذخیره سازی و برخی هزینه های شبکه) که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵، (معادل کاهش ۷۰ € / MWh) رقمی قابل توجه است.

با توجه به آن که هزینه های انرژی خورشیدی PV و ذخیره باتری به سرعت در حال کاهش هستند، پیش بینی می شود این انرژی به طور فزاینده ای جایگزین سیستم تولید برق بشود، بنابراین برآورد می شود، درسال ۲۰۵۰، انرژی خورشیدی به میزان ۶۹٪، انرژی باد ۱۸٪، انرژی برق آبی ۸٪ و انرژی زیستی ۲٪ از مجموع برق تولید شده را به خود اختصاص بدهد. / منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcdsk09.yt0jx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما