تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب : 68543
مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی به مساحت دو هکتار، در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان راه‌اندازی شد.
مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی راه‌اندازی شد
به گزارش زیست آنلاین، دکترسید نژاد رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان در آئین بهره‌برداری ازاین طرح گفت: ضرورت ایجاد مزرعه تحقیقاتی همواره در شهرستان و دانشگاه احساس می‌شد که این مهم با پیگیری مسئولان دانشگاه در قالب مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی به سرانجام رسید. این مزرعه در پیشبرد تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاران هیات علمی دانشکده‌ها بسیار موثر است.

دکتر محمد فرجی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان نیز گفت: این مزرعه از مصوبات نشست ماه گذشته گل نرگس در این دانشگاه با حضور نرگس‌کاران و مسئولان شهرستان و اعضای هیات علمی دانشگاه با مهندس شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بوده که وی قول مساعدت و حمایت از احداث آن را دادند و از اهداف مهم آن تحقیقات گل نرگس با هدف بالا بردن کمی و کیفی تولید گل نرگس در شهرستان بهبهان است و در فاز اول این مزرعه با حمایت اداره منابع طبیعی شهرستان، ۲۰ هزار پیاز گل نرگس کاشته شد.

دکترپور رضایی، مسئول مزرعه تحقیقاتی درخصوص طرح جامع تحقیقات گل نرگس و گیاهان دارویی، به راه‌اندازی گلخانه و ایجاد کلکسیون درختان و درختچه‌های بومی استان و منطقه در آینده نزدیک در این مزرعه خبر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در حاشیه این افتتاح ۴۰ اصله نهال درختان مثمر به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در این مزرعه تحقیقاتی کاشته شد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcfmtdv.w6dcjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما