تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 68658
رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ماموریت‌های شهرداری تهران مرتبط با کیفیت زندگی و محیط زیست است گفت: در حال حاضر در موضوعاتی همچون آلودگی هوا شاهد برخی موازی کاری‌ها در بخشهای مختلف شهرداری تهران هستیم اما تلاش خواهیم کرد در دوره مدیریت شهری جدید سیاستی واحد را برای حوزه محیط زیست اجرایی کنیم.
70 درصد ماموریت‌های شهرداری تهران مرتبط با حوزه محیط زیست است
به گزارش زیست آنلاین، صدرالدین علیپور گفت: در بخش های مختلف شهرداری تهران اقدامات اجرایی در حال انجام است اما آنچه که در مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری روی می دهد سیاستگذاری و دادن مشاوره‌های تخصصی به سایر بخشها است لذا موازی کاری در میان بخش‌های مختلف شهرداری تهران در حوزه محیط زیست وجود ندارد اما در برخی موارد همچون آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوایی وجود دارد که سال ها پیش ایجاد شده و در این حوزه کار می کند که با اقدامات مرکز موازی کاری محسوب می شود.
وی افزود: در دوره مدیریت شهری جدید تلاش خواهیم کرد چنین موازی کاری‌هایی را با اتخاذ سیاستی واحد در حوزه محیط زیست برطرف  کنیم اما در سایر موارد مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در بخش سیاستگذاری، کنترل، مدیریت و مشاوره محیط زیستی کار می کند و سایر بخش‌های فعال شهرداری در حوزه محیط زیست اقدامات اجرایی را انجام می دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری به سازمان مدیریت پسماند شهرداری در حوزه زباله سوزها و مدیریت پسماند مشاوره‌های تخصصی ارائه می کند و همین مشاوره‌ها در حوزه فضای سبز همانند بهره گیری از گونه‌های کم آب بر و بهره‌گیری هرچه بهتر از منابع آبی به سازمان بوستان ها و فضای سبز داده می شود.
رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درتشریح جزییات برگزاری نخستین رویداد استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند گفت: امروزه استارتاپ‌ها به عنوان یک افق جدید در خلق طرح و ایده‌های نوین در حوزه های مختلف به شمار می آیند که فرصت مناسبی برای پیاده سازی اندیشه و افکار افراد متخصص، علاقمند و دانشجویان را فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه اساس گزینش طرح های برتر امکان عملیاتی بودن آن ها در سطح شهر تهران و اشتغال زایی است، گفت: رویدادهای استار آپی بزرگ ترین رویدادهای دنیا در مدیریت شهری هوشمند هستند که تا پیش از این استفاده از "اپ" ها و نرم افزارهای کاربردی مطرح بود و با توجه به هوشمندسازی مدیریت جدید شهری اولین استارت آپ ویکند با موضوع محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند برگزار می شود. خروجی تمام پروژه‌های اجرایی باید منجر به افزایش کیفیت مولفه‌های محیط زیستی و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شود.


علیپور با اشاره به اینکه در گذشته آپ های متعددی در حوزه محیط زیست به صورت غیر نظام مند و متمرکز ارائه می شد خاطرنشان کرد: با اجرای این رویدادها بستری برای ارائه طرح ها، پایش آن ها و در نهایت گزینش طرح‌هایی که قابل اجرا شدن باشند فراهم شده تا مورد حمایت قرار گیرند.
به گزارش ایسنا،رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه این رویدادها با فرمت‌های بین‌المللی به قضاوت گذاشته شده و توسط داوران بهترین ایده‌ها انتخاب می‌شوند، گفت: در حقیقت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار زمینه حضور گروه‌های برتر در فرآیندها و رقابت های بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد. تفاوت این رویداد با سایر رویدادها در این است که شهرداری ضمن برگزاری آن می تواند از طریق سازمان های زیرمجموعه داخلی خود از طرح های منتخب حمایت کند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcc4eqe.2bq4p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما