تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 68696
رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به مشکلات زیست محیطی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از صدور ۲۷۵ اخطاریه زیست محیطی برای این واحدها خبر داد.
صدور ۲۷۵ اخطاریه زیست محیطی برای بیمارستان‌های پایتخت
به گزارش زیست آنلاین، محمد حسین بازگیر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا بهمن ماه حدود ۲۷۵ واحد درمانی و بیمارستانی پایش شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۷ واحد به دلیل مشکلات ناشی از مدیریت پسماند اخطاریه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۲ مورد اخطاریه فضای سبز نیز در پی رعایت نکردن سرانه فضای سبز برای واحدهای درمانی و بیمارستانی صادر شده است همچنین ۱۳۱ واحد به دلیل آلودگی آب تذکر گرفته‌اند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه به دلیل شکایت‌های مردمی ۳ واحد بیمارستانی اخطاریه آلودگی صوتی نیز دریافت کرده‌اند، گفت: برخی از فعالیت‌های ۶ واحد درمانی نیز سبب آلودگی هوا می‌شد که برای آن‌ها نیز اخطاریه صادر شده است.

 بازگیر با بیان اینکه ممکن است در یک اخطاریه تمام مشکلات زیست‌محیطی یک واحد درمانی و بیمارستانی ذکر شده باشد، تصریح کرد: در مجموع ۳۰ واحد به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کردند که تمامی آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای درمانی و بیمارستانی با دریافت اخطاریه رفع مشکل کردند، گفت: با واحدهای متخلفی که با محیط زیست همکاری نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان گفت: پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامی مستمر و دائمی است و ممکن است یک بیمارستان امروز نکات زیست محیطی را رعایت کند ولی ظرف مدت کوتاهی تمهیدات زیست محیطی آن با مشکلاتی مواجه شود. از این‌رو پایش مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دستور کار اداره محیط زیست شهر تهران است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcepp8p.jh8voi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما