تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 68708
دولت ائتلافی آلمان که قبلا تمایلی به ممنوعیت خودروهای دیزلی نداشت، خود را برای اجرای آن در شهرهای مختلف آماده می‌کند و دادگاه عالی فدرال آلمان قرار است روز سه‌شنبه در این باره تصمیم بگیرد.
دولت آلمان در تدارک ممنوع کردن خودروهای دیزلی
به گزارش زیست آنلاین، شواهد نشان می‌دهد دولت آلمان ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی راغیرقابل اجتناب می‌داند و خود را برای اجرای سریع آن آماده می‌کند.

برخی سیاست‌گذاران آلمان معتقدند با الویت قرار دادن سلامتی و محافظت شهروندان در مقابل دی اکسید کربن و ذرات معلق، باید قوانین جدیدی وضع شوند.

 پیش‌تر وزارت حمل ونقل و توسعه شهری آلمان از تمایل دولت برای خودداری از ممنوعیت خودروهای دیزلی خبر داد. یک سخنگوی دولت به طرحی موسوم به "برنامه سریع هوای پاک" اشاره کرد که در دست تهیه است و هزینه میلیاردی دارد.

او هم‌چنین از برنامه‌های دولت آلمان برای مقابله با آلودگی هوا در برخی شهرها خبر داد و به عنوان نمونه به قوانین رانندگی کارآمد در خیابان‌ها اشاره کرد. 

کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر برای دومین بار به آلمان در مورد آلودگی هوا التیماتوم داد. آخرین هشدار هفته گذشته‌ بود که از آلمان و چهار کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا خواسته شد هر چه سریع‌تر آلودگی‌هوا را در کشورهای خود کاهش دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است در غیراین‌صورت از آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس به دلیل عدم رعایت استاندارهای این اتحادیه به دادگاه عالی اروپا در بروکسل شکایت خواهد کرد.

دادگاه عالی فدرال آلمان در شهر لایپزیگ روز سه‌شنبه درباره سرنوشت خودروهای دیزلی تصمیم می‌گیرد. حکم این دادگاه مشخص خواهد کرد آیا ممنوعیت تردد این نوع خودروها بدون وجود قوانین که شامل همه ایالت‌های آلمان می‌شود، مجاز خواهد بود یا خیر.

به گزارش ایسنا، آلودگی هوا در آلمان رو به کاهش است. با این‌همه میزان آلودگی در ۷۰ شهر این کشور همچنان بالاتر ازحد مجاز اتحادیه اروپاست.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcivyaq.t1avu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما